نگهداری از نقره جات

راهنمای نگهداری از نقره جات

نکاتی در مورد نگهداری از نقره جات

نگهداری از نقره جات و مراقبت از ظروف نقره، یکی از مسائلی است که باید تمامی دارندگان این دسته از محصولات با آن آشنا باشند. چرا که در زمان فروش این محصولات گران بها از جنس نقره، بر روی قیمت آن ها تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است شما متحمل ضرر و زیان مالی شوید.

به منظور جلوگیری از متضرر شما، در این مطلب قصد داریم به صورت کامل در مورد نگهداری از نقره جات و مراقبت از ظروف نقره صحبت کنیم. در این صورت هر زمان که تصمیم داشته باشید با خریدار ظروف نقره دست دوم تماس بگیرید، می توانید آن ها را با قیمتی عادلانه به فروش برسانید. با ما همراه باشید.

نحوه نگهداری از نقره جات و جلوگیری از سیاه شدن آن

پیش از این که بخواهید از سیاه شدن ظروف نقره جلوگیری کنید، بهتر است علت سیاه شدن ظروف نقره را بدانید و سپس برای نگهداری از نقره جات اقدام نمایید.

به طور کلی سیاه شدن نقره و یا ایجاد شدن لایه ای کدر بر روی آن ها، نشان دهنده اصالت جنس و اصل بودن آن می باشد. هر چه لایه کدر رنگ ایجاد شده بر روی ظروف نقره قدیمی بیش تر از سایر محصولات مشابه باشد، می توان به بالا بودن عیار نقره استفاده شده در ساخت آن پی برد.

نگهداری از نقره جات

نحوه نگهداری از نقره جات و جلوگیری از سیاه شدن آن ها

به همین خاطر هیچ جای نگرانی وجود ندارد و بهتر است این مسئله را یک مزیت تلقی کنید. چرا که هر چه عیار نقره بیش تر باشد، می تواند بر روی قیمت ظروف نقره دست دوم تاثیر بگذارد و در زمان فروش، قیمت بالایی برای آن ها از سوی خریدار تعیین شود.

چه عواملی برای روی سیاه شدن نقره جات تاثیر می گذارد؟

لازم است برای نگهداری از نقره جات، بدانید که چه عواملی بر روی سیاه و کدر شدن ظروف نقره تاثیر می گذارد تا حدالمقدور از آن ها جلوگیری کنید.

لازم است بدانید علاوه بر اکسیژن، آب، اسپری های فیکساتور مو، سس و برخی از پارچه ها با جنس پشمی و…، می توانند دلیل سیاه و کدر شدن ظروف نقره باشند.

لازم به ذکر است که استفاده از لاک مخصوص زمان تیره شدن یا سیاه شدن ظروف نقره را به تعویق می اندازد. به همین دلیل همان طور که پیش تر گفته شد، باید به صورت دوره ای برای تمدید آن اقدام کنید.

راهنمای نگهداری از نقره جات

همان طور که پیش تر گفته شد، سیاه شدن ظروف نقره، می تواند نشان دهنده اصالت کالا باشد و خبر از عیار بالای نقره به کار رفته در ساخت آن ها بدهد. از این رو یک امر کاملا طبیعی تلقی می شود.

توجه داشته باشید که اکسید شدن سطح و لایه رویی نقره دلیل کدر شدن یا همان سیاه شدن ظروف نقره می باشد. اما هیچ گونه آسیبی به لایه های زیرین وارد نخواهد کرد.برخی از افراد از اکسید شدن و ایجاد شدن رنگ کدر بر روی ظروف نقره استقبال می کنند و به نظرشان ظاهری آنتیک به نقره جات آن ها می دهد.

اما برخی دیگر خلاف این عقیده را باور دارند و ترجیح می دهند تا ظروف نقره خود را مانند روز اول با ظاهری تمیز، براق و خوش رنگ و لعاب مورد استفاده قرار دهند.راهکار های مختلفی برای نگهداری از نقره جات و جلوگیری از کدر یا سیاه شدن ظاهر آن ها وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم به لاک مخصوص اشاره کنیم.

نگهداری از نقره جات

راهنمای نگهداری از نقره جات

شما با استفاده از لاک مخصوص و استفاده از آن بر روی لایه رویی ظروف نقره یا حتی آیینه و شمعدان نقره، می توانید از سیاه شدن آن ها جلوگیری کنید.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، تغییر رنگ ایجاد شده در ظاهر ظروف نقره، به دلیل اکسید شدن سطح رویی ظروف نقره می باشد. به همین دلیل استفاده از این لاک مخصوص می تواند به عنوان راهکار تلقی شده و مانع از کدر شدن آن ها شود.

توجه داشته باشید که لازم است به صورت دوره ای برای تمدید لاک مخصوص اقدام کنید. چرا که به مرور زمان از بین خواهد رفت. به همین دلیل فواصل مشخصی را تعیین کنید تا با استفاده مداوم از این لاک به صورت دوره ای، از سیاه شدن ظاهر ظروف نقره جلوگیری نمایید.

8 نکته در مورد نگهداری از نقره جات

برای این که بتوانید قیمت ظروف نقره قدیمی را در زمان فروش آن ها به میزان و مقدار بالایی تعیین کنید، بهتر است این 8 نکته را در طول استفاده از ظروف نقره در نظر بگیرید و یک به یک آن ها را به خوبی رعایت کنید:

  • جالب است بدانید شست و شو ظروف نقره با سرکه گرم باعث می شود تا تمامی لکه های سبز مایل به خاکستری از بین بروند.
  • نکته دیگر این که می توانید ظروف نقره خود را به مدت 10 دقیقه در آب جوش پر از نمک قرار دهید.
  • الکل نیز می تواند باعث از بین رفتن لکه های ظروف نقره شود.
  • در زمان پاک کردن ظروف نقره از اسفنج زبر و یا سیم ظرفشویی استفاده نکنید. این کار باعث از بین رفتن براقیت ظروف نقره شده و حتی ممکن است بر روی آن ها خط و خش ایجاد کند.
  • در صورتی که می خواهید ظروف نقره برق اولیه و طبیعی خود را به دست بیاورند، می توانید آن ها را داخل شیر لخته شده بخوابانید و سپس به کمک یک دستمال نرم آن ها را خشک و تمیز کنید.
  • نکته دیگر این که می تواند دستکش کتان دست کنید و مقداری وازلین را به دستکش بزنید. سپس ظروف را پاک کنید.
  • برای جلوگیری از سیاه و کدر شدن ظروف نقره، بهتر است در ظرف و یا محل نگهداری از ظروف نقره، بک تکه گچ یا یک عدد قرص کافور قرار دهید. این مواد رطوبت را به خود جذب می کنند و مانع از اکسید شدن سطح رویی ظروف نقره می شوند.
  • به منظور نگهداری بهتر از نقره جات و ظروف نقره، به شما توصیه می کنیم که ظروف نقره را در یک تکه کاغذ ابریشمی و یا پارچه ترجیحا با رنگ تیره بپیچانید.

راهنمای فروش ظروف نقره

حال که به خوبی با نحوه نگهداری از نقره جات و ظروف نقره آشنا شدید، بهتر است بدانید که در زمان فروش آن ها با کدام خریدار ظروف نقره کار کرده تماس بگیرید.

نگهداری از نقره جات

راهنمای نگهداری از نقره جات و فروش آن ها

سمساری زرتشت یکی از بهترین و منصف ترین خریداران ظروف نقره دست دوم محسوب می شود که بیش از یک دهه تجربه در زمینه خرید و فروش ظروف نقره دارد. این سمساری با به کار گیری کارشناسان ماهر، قیمت سینی نقره و یا قیمت هر یک از محصولات ساخته از فلز نقره را به صورت عادلانه و منصفانه تعیین می کند و با پرداخت هزینه آن ها در لحظه به صورت نقد، مانع از متضرر شدن شما می شود.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر و یا قیمت گذاری ظروف نقره کار کرده خود، با کارشناسان سمساری زرتشت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *