نگهداری از ظروف نقره

درباره نگهداری از ظروف نقره

راهنمای نگهداری از ظروف نقره

برای نگهداری از ظروف نقره، باید به این نکته توجه داشته باشید ک ایجاد شدن لایه کدر بر روی ظروف، نشانه اصالت و اصل بودن آن می باشد. در واقع از روی رنگ کدر ایجاد شده بر روی ظروف نقره می توان به عیار نقره استفاده شده در ساخت ظروف پی برد.

لازم به ذکر است که واکنش ایجاد شده و کدری به وجود آمده بر روی سطح ظروف نقره، کاملا طبیعی بوده و نیازی به نگران شدن ندارد.

در این مطلب سمساری زرتشت نکاتی را در خصوص نگهداری از ظروف نقره برای شما شرح خواهد داد تا با کمک آن ها تا هر زمان که دوست داشتید، براقیت و جذابیت ظروف نقره را حفظ کنید. با ما همراه باشید.

اهمیت نگهداری از ظروف نقره

بسیاری از افراد در طول استفاده از ظروف نقره، متوجه سیاهی و کدری آن ها می شوند و این مسئله بسیار آزار دهنده تلقی می شود. به طوری که برخی افراد تصمیم می گیرند تا با خریدار ظروف نقره تماس بگیرند و ظروف نقره خود را به فروش برسانند.

نگهداری از ظروف نقره

بررسی اهمیت نگهداری از ظروف نقره

اما اگر نکاتی را در مورد نگهداری از ظروف نقره قدیمی بدانید، بدون شک در طول استفاده از آن ها علاوه بر این که مانع از سیاه شدن و کدر شدن ظروف نقره می شوید، می توانید ظاهر براق جذاب ظروف نقره را حفظ کنید.

چرا ظروف نقره سیاه و کدر می شوند؟

همان طور که پیش تر گفته شد، سیاه یا کدر شدن ظروف نقره درواقع نشان از اصالت و عیار قابل توجه فلز نقره داشته و یک امر کاملا طبیعی محسوب می شود. مقاله تمیز کردن ظروف نقره را نیز در صورت تمایل می‌توانید مطالعه کنید.

اکسید شدن سطح و لایه رویی نقره، در واقع علت کدر و سیاه شدن ظروف نقره می باشد. اما آسیبی به لایه های زیرین وارد نخواهد کرد.

برخی از افراد از ایجاد این رنگ بر روی ظروف نقره استقبال می کنند و تصور می کنند که به ظروف ظاهری آنتیک داده می شود. اما برخی دیگر، این نظر را ندارند و می خواهدن تا ظروف نقره شان همواره تمیز، براق و خوش و رنگ و لعاب باشند.

امروزه در بازار لاک جلوگیری از سیاه و کدر شدن ظروف نقره به فروش می رسد تا هر فردی که می خواهد از جذابیت و براقیت ظروف نقره خود مراقبت کند، می تواند از این لاک تهیه نموده و آن را بر روی ظروف نقره بزند.

این لاک مانع از تماس سطح رویی ظروف نقره با هوا شده و اگر در استفاده از آن مداومت به خرج دهید، بدون شک تا حد قابل توجهی از کدر شدن و سیاهی ظاهری ظروف نقره جلوگیری نموده اید.

عوامل موثر بر سیاه و کدر شدن ظروف نقره

شاید این سوال برای شما هم پیش آید که چه عواملی بر روی سیاه و کدر شدن ظاهر ظروف نقره تاثیر گذار هستند تا نیازی به استفاده از لاک ظروف نقره نباشد؟

توجه داشته باشید که علاوه بر آب و اکسیژن عوامل دیگری مانند اسپری های فیکساتور مو، سس، برخی از پارچه ها با جنس های پشمی و… دلیل سیاه شدن ظروف نقره می باشند.

از این رو استفاده از پولیش و یا لاک مخصوص ظروف نقره و محصولات از جنس نقره، می تواند سیاه شدن و کدر شدن آن ها را به تعویق بی اندازد.

لازم به ذکر است که شما باید به صورت دوره ای برای تمدید پولیش یا لاک اقدام کنید. چرا که به مرور زمان، لاک خاصیت خود را از دست داده و اگر در زمان مناسب اقدام به تمدید آن نکنید، بدون شک ظروف مجدد رو به سیاه شدن و کدری خواهند رفت.

نکاتی در مورد جلوگیری از سیاه و کدر شدن ظروف نقره

یکی از نکاتی که باید در مورد نگهداری از ظروف نقره بدانید، این است که چه کاری انجام دهید تا هر چه دیر تر و کند تر ظروف نقره رو به سیاه شدن و کدر شدن بروند!

به طور کلی نقره جزو فلزاتی محسوب می شود که در عین زیبایی، شاید معایب کوچکی را نیز با خود به همراه داشته باشد. به طور مثال برای نظافت ظروف نقره، تحت هیچ شرایطی از پارچه های پشمی استفاده نکنید. همین طور سرو سس یا آب در ظروف نقره می تواند منجر به بروز این مشکل شود.

نگهداری از ظروف نقره

نکاتی در مورد جلوگیری از سیاه شدن و نگهداری از ظروف نقره

به همین دلیل باید پس از استفاده از ظروف نقره، در کوتاه ترین زمان، تمامی ظروف به خوبی تمیز شوند تا سطح رویی ظروف نقره اکسید نشده و جذابیت و براقیت خود را از دست ندهند.

راهنمای از بین بردن سیاهی یا کدری در چند روش

همان طور که متوجه شدید، عوامل مختلفی باعث سیاه و کدر شدن ظاهر ظروف نقره می شوند. از این رو در این بخش از مطلب چند راهکار ساده و خانگی را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید در طول استفاده از ظروف نقره، به خوبی سیاهی و کدری آن ها را از بین ببرید.

روش اول:

در این روش به شما توصیه می کنیم که به منظور رفع سیاهی و کدری ظروف نقره، آن ها را داخل آب جوش و مقدار نمک بگذارید. این روش کمک می کند تا تمای لکه ها و یا قسمت های سیاه شده ظروف نقره رفع شود.

روش دوم:

در بازار دستمالی با نام دستمال مخصوص پولیش نقره جات موجود می باشد که با تهیه و استفاده از آن می توانید لکه ها و سیاهی های ایجاد شده بر روی ظروف نقره را به راحتی از بین ببرید. این دستمال بدون شک جلای اولیه ظروف را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

روش سوم:

یکی از نکاتی که باید در زمان نگهداری از ظروف نقره به آن توجه ویژه ای داشته باشید، عدم استفاده از اسفنج و یا سیم های زبر برای رفع پاک کردن و تمیز کردن ظروف نقره می باشد.

نگهداری از ظروف نقره

معرفی روش های نگهداری از ظروف نقره

این کار می تواند آسیب های جدی به زیبایی ظاهر ظروف نقره شما وارد کند.س از این رو بهتر است دستمال مخصوص پاک کردن ظروف نقره را خریداری کنید و هر بار از آن استفاده نمایید.

معرفی خریدار ظروف نقره

حال که به خوبی با نحوه نگهداری از ظروف نقره آشنا شدید، وقت آن رسیده است تا به معرفی خریدار ظروف نقره قدیمی بپردازیم.

سمساری زرتشت یکی از خریداران واقعی ظروف نقره قدیمی و آنتیک می باشد که با داشتن کارشناسان ماهر و کار بلد، علاوه بر قیمت گذاری اصولی و کاملا منصفانه، در لحظه هزینه آن ها را به شما پرداخت کرده و مانع از متضرر شدن شما خواهد شد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر و نحوه فروش ظروف نقره، با سمساری زرتشت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *