قیمت هر گرم ظروف نقره

درباره قیمت هر گرم ظروف نقره

قیمت هر گرم ظروف نقره

عوامل مختلفی بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره تاثیر می گذارد که تصمیم داریم در این مطلب مهم ترین آن ها را برای شما شرح دهیم. اما لازم است پیش از هر چیزی با قیمت ظروف نقره قدیمی و هم چنین فلز نقره آشنا شوید.

در این مطلب تصمیم داریم یک به یک این عوامل را برای شما شرح دهیم. هم چنین توضیح مختصری در مورد فلز نقره داده ایم تا بیش از پیش با این فلز گران بها آشنا شوید.

مشخصات فلز نقره

نقره که با نام سیم نیز شناخته می شود، یک عنصر شیمیایی به شمار می آید. نقره فلزی نرم، سفید رنگ، براق و فوق العاده جذاب می باشد که در بین تمامی عناصر، دارای بالا ترین رسانایی الکتریکی و در بین تمامی فلزات دارای بیش ترین میزان رسانایی گرمایی می باشد.

نقره در طبیعت به صورت خالص و به صورت آلیاژ طبیعی همراه با طلا و سایر فلزات و همین طور در برخی از سنگ های معدنی یافت می گردد.

بیش ترین تولید نقره جهان به عنوان جانبی از استخراج مس، نیکل، سرب و روی به دست می آید.

نقره از مهم ترین فزات گران بها محسوب می شود و بیش تر کاربرد های آن نیز ناشی از قابلیت های آن به عنوان یک فلز گران بها و همین طور قابلیت رسانایی بالای آن می باشد.

قیمت هر گرم ظروف نقره

بررسی قیمت هر گرم ظروف نقره

در سال های اخیر بیش ترین استفاده از فلز نقره در ساخت جواهرات و لوازم تزیینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف غذا خوری می باشد. از دیگر کاربرد های این فلز ارزشمند می توانیم به ساخت آیینه و دوربین، به عنوان کاتالیزور فرایند های شیمیایی، ملغمه پر کردن دندان و ساخت برخی سازه های موسیقی اشاره کنیم.

ظروف نقره قدیمی چیست؟

ظروف نقره قدیمی در واقع به ظرف هایی گفته می شود که از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشند. این نوع از ظرف ها، به دلیل عتیقه بودن و قدمتی که از گذشته تا به امروز با خود به همراه دارند، جزو گران بها ترین و لوکس ترین ظروف خانگی محسوب می شوند.

بسیاری از افراد به ظروف قدیمی نقره علاقه مند بوده و در صدد آن هستند تا از ظروف نقره قدیمی، کلکسیونی را برای خود جمع آوری کنند. لازم است بدانید که امروزه ظروف نقره قدیمی بیش تر در سمساری ها و امانت سرا ها موجود می باشند. برای اطلاع بیشتر می‌توانید خریداری ظروف نقره را مطالعه کنید.

چه عواملی بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره تاثیر می گذارند؟

همان طور که در ابتدای مطلب توضیح دادیم، عواملی مختلفی را می توان نام برد که هر قیمت هر گرم ظروف نقره را تحت تاثیر قرار می دهند. اما برخی از آن ها در دسته مهم ترین عوامل قرار می گیرند که در این بخش از مطلب به شرح آن ها می پردازیم.

استفاده از سنگ های گران بها

در ساخت برخی از ظروف نقره، بر حسب سلیقه طراح و سازنده آن، از سنگ های قیمتی و گران بهایی مانند فیروزه، عقیق و… استفاده می شود. این سنگ ها بر روی بدنه ظرف های از جنس نقره قرار می گیرند تا زیبایی آن ها را دو چندان کنند.

از مهم ترین عواملی که می تواند بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره تاثیر بگذارد، به کار گیری سنگ های قیمتی در زمان ساخت این ظرف ها می باشد.

نوسانات قیمت نقره

همان طور که می دانید، نقره مانند طلا، یکی از فلزات گران بها و ارزشمند به شمار می آید که هر روز قیمت آن دچار نوساناتی می شود. در واقع قیمت هر گرم ظروف نقره، در وهله اول بر اساس قیمت روز فلز نقره در بازار جهانی و بازار های داخلی مورد محاسبه قرار می گیرد.

پیش از این که برای فروش یا خرید ظروف نقره اقدام کنید، حتما از قیمت روز فلز نقره مطلع شوید. برای آگاهی از نحوه قیمت گذاری ظروف نقره مطالعه کنید.

کارمزد ساخت و طراحی

یکی دیگر از عواملی که می تواند تاثیر چشم گیری بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره داشته باشد، کارمزد ساخت آن ها می باشد. توجه داشته باشید که هر چه ظرافت ساخت ظرف های از جنس نقره بیش تر باشد، قیمت بیش تری نیز خواهد داشت.

به طور مثال این امکان وجود دارد که قیمت سینی نقره که تراشکاری بیش تری داشته و از ابزار دستی برای ساخت آن استفاده شده است، از قیمت یک پارچ نقره که هیچ گونه طراحی خاصی ندارد، بیش تر می باشد.

 امروزه طراحان و سازندگان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. اما بهتر است بدانید که کارمزد و یا همان دستمزد ساخت ظروف نقره، می تواند تاثیر چشم گیری بر روی قیمت آن در زمان خرید و فروش ظروف نقره بگذارد.

قیمت هر گرم ظروف نقره

بررسی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره

قدمت و اصالت ظروف نقره

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، هر چه ظروف نقره قدیمی تر باشند، به دلیل داشتن پیشینه و قدمت بیش تر، از قیمت بالا تری برخوردار می باشند. به طور مثال تصور کنید یک ست 6 نفره قاشق چایخوری نقره، از چند نسل قبل، به صورت خانوادگی دست به دست چرخیده و امروز به شما رسیده است. قطعا قیمت این سرویس نسبت به محصولات مشابه خود که ماه پیش تولید شده اند، بیش تر خواهد بود.

همین طور داشتن اصالت و یا همان شناسنامه، می تواند تاثیر به سزایی بر روی قیمت هر گرم ظروف نقره بگذارد. به طور کلی لازم است پیش از این که برای خرید و یا فروش ظروف نقره اقدام کنید، با یک کارشناس که در این زمینه تجربه کافی دارد، مشورت نمایید.

محل ساخت

همان طور که می دانید ساخت ظروف نقره، امروزه به عنوان یکی از صنایع دستی محسوب می شود. از این رو برخی از شهرستان های کشور ایران، مهارت بیش تری در ساخت ظروف نقره داشته و خرید این ظروف قیمت بیش تری نیز خواهد داشت.

آیا ظروف نقره تقلبی در بازار موجود است؟

امروزه بسیاری از سودجویان، ظروفی که از فلزات دیگر ساخته شده اند را به همراه روکش نقره، به عنوان ظروف نقره اصل به فروش می رسانند. ضروری است بدانید که تشخیص این نوع ظرف ها کار دشواری به شمار آمده و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد.

از این رو به شما توصیه می کنیم پیش از این که برای خرید ظروف نقره اقدام کنید، محلی معتبر و شناخته شده را انتخاب کنید. هم چنین از یک کارشناس و یا شخصی که در زمینه خرید و فروش نقره مهارت دارد، کمک بگیرید.

برای خرید ظروف نقره اصل به کجا مراجعه کنیم؟

مراکز و محل های مختلفی در سطح شهر تهران فعالیت دارند که شما می توانید برای خرید ظرف های از جنس نقره به آن جا مراجعه کنید. اما آیا تمامی این مراکز را می شناسید؟ یا در خرید ظروف نقره مهارت و تبحر کافی را دارید؟

سمساری زرتشت، یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین مراکز برای خرید و فروش ظروف نقره اصل می باشد. این سمساری با داشتن کارشناسان با تجربه و ماهر در زمینه تشخیص نقره اصل، می توانند مشاوره های لازم را به شما بدهند.

قیمت هر گرم ظروف نقره اصل و خرید آن

به شما توصیه می کنیم پیش از این که هزینه های گزافی را برای خرید ظروف نقره اصل پرداخت کنید، حتما با کارشناسان سمساری زرتشت مشورت نمایید.

کلام آخر

به طور کلی ظروفی که از فلز نقره ساخته و طراحی شده اند، قیمت به نسبت زیادی را به همراه خواهند داشت. همین طور عواملی مختلف می تواند در لحظه قیمت هر گرم ظروف نقره را تحت تاثیر قرار دهد که مهم ترین آن ها، نوسانات قیمت فلز نقره می باشد.

لازم است بدانید که در زمان خرید و یا فروش ظروف نقره، باید مهارت و تجربه کافی را داشته باشید. در غیر این صورت با پرداخت هزینه های نجومی و یا دریافت هزینه های کم و ناچیز، متضرر خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *