نکات مهم در خرید ماکروفر دست دوم

امروزه با تقاضای زیادی برای خرید ماکروفر دست دوم مواجه هستیم. علت این امر نیز افزایش قیمت روز افزون ماکروفرهای نو است. این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از افراد به سراغ خرید دست دوم این کالا بروند.

امروزه در اغلب خانه‌ها به ماکروفر نیاز است. علت آن نیز کار و مشغله زیاد اعضای خانواده است. دور بودن محل کار از منزل، استفاده  بیش از پیش از غذاهای آماده، نیاز به یخ‌زدایی سریع و … سبب شده است تا بسیاری از افراد به فکر خرید یک ماکروفر بیفتند.

نکات مهم در خرید ماکروفر دست دوم

ماکروفرها بهترین وسیله برای زندگی‌های مجردی محسوب می‌شوند. همچنین این وسیله به پای ثابت بسیاری از سازمان‌ها و ادارات تبدیل شده است و از آن برای گرم کردن غذای کارمندان استفاده می‌شود.

افزایش نیاز روز افزون جمعیت به استفاده از این وسیله و گرانی قیمت کالاهای نو، بسیاری از افراد را به سمت خرید دست دوم سوق می‌دهد.

اما خرید کالای دست دوم همواره با خطراتی همراه است. چراکه ما دلیل اصلی فروش این وسیله از طرف صاحب آن را نمی‌دانیم. از همین رو ممکن است برای خرید یک وسیله خاص هزینه کنیم و سپس متوجه شویم که آن وسیله خراب یا غیرقابل استفاده است.

بهترین راه برای خرید ماکروفر دست دوم ، خرید از سمساری معتبر است. چراکه جا و مکان یک سمساری معتبر مشخص است از همین رو می‌توانید خرید خود را پیگیری کنید. همچنین سمساری یک وسیله را کاملاً تعمیر و آماده استفاده می‌کند و سپس آن را برای فروش قرار می‌دهد. خرید این‌گونه لوازم دارای نکاتی  است که پیش از خرید باید آن‌ها را در نظر گرفت.

 

چه ویژگی‌هایی باید برای خرید ماکروفر دست دوم در نظر گرفته شوند؟

 

همانطورکه گفتیم خرید ماکروفر دست دوم با ریسک‌هایی همراه است. از همین رو باید شرایط و جوانب آن را به‌خوبی درنظر بگیرید تا بتوانید یک ماکروفر دست دوم خوب را برای استفاده طولانی مدت بخرید.

  1. ماکروفر دست دوم را از مراکز معتبر تهیه کنید.

پیش از این نیز گفتیم که بهتر است ماکروفر دست دوم را از یک سمساری معتبر بخرید. چراکه در این‌صورت خرید شما قابل پیگیری خواهد بود.

سمساری‌های معتبر اغلب جنس ایراد دار را برای فروش نمی‌گذارند یا اگر این کار را بکنند، ایراد آن را از قبل برطرف خواهند کرد.

  1. حجم ماکروفر باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد.

شما ممکن است بتوانید یک ماکروفر 20 لیتری نو را با قیمت مناسب خریداری کنید؛ اما باید بدانید که این ماکروفر تنها برای خانواده‌های تک نفره مناسب است. بنابراین اگر این وسیله را آنلاین خریداری می‌کنید حتماً به تعداد اعضای خانواده و اندازه آن دقت نمایید.

  1. حتماً برای بازدید حضوری کالا مراجعه کنید.

سعی کنید که برای خرید ماکروفر دست دوم ، حتماً به‌صورت حضوری مراجعه کرده و تمام جزییات این دستگاه را بررسی نمایید. اگر درب ماکروفر ترک داشته باشد یا قسمتی از آن پاره یا سوراخ شده باشد، می‌تواند اشعه خطرناک را در فاصله نزدیک پخش نماید.

  1. ویژگی‌های مختلف ماکروفر را بررسی نمایید.

شما ماکروفر مذکور را برای چه کاربردی نیاز دارید. اجرای برنامه‌های پخت متفاوت را امتحان کنید. همچنین تمام دکمه‌های رو صفحه نمایش آن و کارکرد آن‌ها را بررسی نمایید.

  1. به برند ماکروفر دقت کنید.

سعی کنید اگر کالای دست دوم خریداری می‌کنید؛ آن را از برندهای معتبر تهیه کنید. چراکه این برندها دوام و ماندگاری بیشتری نسبت سایر برندهای متفرقه دارند و احتمال اینکه بتوانند برای مدت زیادی پاسخگوی نیاز شما باشند بیشتر است.

  1. سعی کنید از فروشنده مهلت تست بگیرید.

بهترین راه برای خرید لوازم دست دوم این چنینی، گرفتن مهلت تست از فروشنده است. به‌ویژه اگر این کالاها را از یک فروشنده عادی تهیه می‌کنید، برای گرفتن مهلت تست به توافق برسید.

  1. ماکروفر را قبل از تحویل گرفتن تست کنید.

برخی از ماکروفرها ظاهری سالم دارند، اما به دلیل مشکلاتی مانند، ایرادات برد، خازن و … ممکن است، نتوانند غذا را گرم کنند. حتماً قبل از خرید یک لیوان آب داخل آن قرار دهید تا ببنید ماکروفر قادر به گرم کردن آب است یا خیر.

 

برای فروش ماکروفر دست دوم چه باید کرد؟

 

نکاتی که باید در هنگام خرید ماکروفر دست دوم در نظر گرفته شوند را ذکر کردیم. اما اگر شخصی بخواهد ماکروفر دست دوم خود را بفروشد باید این کار را از چه طریقی انجام دهد؟

نکات مهم در خرید ماکروفر دست دوم

 

بهترین روش برای فروش لوازم دست دوم، فروش آن به سمساری است. البته در گذشته فروش این لوازم به سمساری‌ها با دردسرهایی همراه بوده است.

اغلب باید این اقلام را با قیمت پایین به وانت سمسارها می‌فروختیم یا برای فروش آن تمام سمساری‌های شهر را می‌گشتیم. اما امروزه بسیاری از سمساری‌ها مانند سمساری زرتشت، کارشناس مربوط را برای بررسی و خرید کالا به محل اعزام می‌کنند.

از همین رو اگر قصد فروش سریع این وسیله را دارید استفاده از خدمات سمساری زرتشت توصیه می‌شود. این مجموعه یک سمساری معتبر برای خرید لوازم دست دوم در تهران است. خریدار ماکروفر برای خرید آن به محل مراجعه می‌کند و اعزام تکنسین به محل در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. بنابراین بهترین و سریع‌ترین راه برای فروش لوازم دست دوم فروش آن به سمساری زرتشت است.

نتیجه‌گیری:

خرید ماکروفر دست دوم ، همواره با ریسک همراه است. این وسیله اشعه تولید می‌کند، بنابراین ایراد آن می‌تواند سلامت خانواده را به خطر بیندازد.

بهترین راه برای خرید دست دوم این وسیله، خرید آن از یک سمساری معتبر است. با این روش حداقل مطمئن خواهید بود که کالای خریداری شده ایراد دار نیست. همچنین سریع‌ترین روش برای تبدیل یک کالای دست دوم به پول نقد، فروش آن به سمساری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *