خریدار فرش ابریشمی- فرش دستباف با تضمین بهترین قیمت بازار

فرش دستباف ابریشمی از جمله فرش‌های گران قیمت و ارزشمند است. به همین دلیل برای پیدا کردن خریدار فرش ابریشمی باید دقت لازم را به خرج دهید. آنچه که فرش ابریشمی را با سایر فرش‌ها متمایز می‌کند، نوع نخ، بافت و طرح آن است. علاوه بر آن سبک محلی، جنس و کیفیت ابریشم به کار برده شده در قیمت و ارزش‌گذاری آن بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

فرش ابریشم در تمام دنیا به عنوان یکی از نفیس‌ترین هنر ایرانی شناخته شده است. چرا که هنر فرش بافی از دیرباز تا امروز در ایران نسل به نسل انتقال یافته است. از آنجایی که خریدار فرش دستباف همیشه در دسترس است، این نوع فرش اصطلاحاً روی زمین نمی‌ماند. اما پیدا کردن مطمئن‌ترین خریدار فرش ابریشم از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که بایستی قیمت‌گذاری کارشناسانه روی فرش انجام شود. به عبارتی خریدار قالی ابریشمی باید فرش شناس باشد.

انواع فرش ابریشمی کدامند؟

فرش ابریشمی به دلیل ظاهر زیبا، بافت لطیف و رنگ‌های جذاب جزء فرش‌های فاخر به شمار می‌رود. در نتیجه خرید و فروش قالی دستباف با حساسیت‌هایی همراه است. خریدار قالی ابریشمی در هنگام معامله، نوع فرش را بررسی می‌کند. از جمله انواع فرش ابریشمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرش گل ابریشمی

فرش گل ابریشمی دارای طرح‌ها و نقوش بازتاب دهنده مناظر طبیعی، نقوش گل و گیاه، حیات وحش یا صحنه‌های تاریخی است. فرش گل ابریشمی از جمله محبوب‌ترین و رایج‌ترین فرش‌های دستباف است.

فرش ابریشم ایرانی

فرش‌های ایرانی با طرح‌ها و نقوش متعدد اغلب با نقش و نگار گل و مرغ معروف هستند.

فرش ابریشم چینی

این نوع فرش ابریشمی دارای نقوش هنری و علایم فرهنگ چینی است.

فرش ابریشم افغانی

فرش‌های افغان با طرح‌ها و نقوش محلی و سنتی هستند. کیفیت ابریشم در فرش افغان بسیار حائز اهمیت است.

در معامله خرید و فروش فرش ابریشمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر قصد فروش قالی ابریشمی را دارید، به دنبال معتبرترین خریدار قالی دستباف باشید. چرا که خریدار قالی دست دوم بایستی به تمام زیروبم مشخصات فرش آگاه باشد. تنها در این شرایط است که فرش شما منصفانه ارزش‌گذاری می‌شود. در غیر اینصورت با ضررهای جبران ناپذیری روبرو خواهید شد.

از جمله نکات قابل توجه برای معامله خریدار فرش ابریشمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت ابریشم

ابریشم به کار برده شده در فرش باید با کیفیت بالا و تمیز باشد. نوع نخ به کار رفته در بافت فرش بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه ما به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین خریدار فرش دستباف به شما توصیه می‌کنیم که به نوع نخ توجه داشته باشید.

چگالی گره

از دیگر موارد قابل توجه در معامله فرش می‌توان به چگالی گره آن اشاره کرد. خریدار فرش دست دوم باید نوع بافت و چگالی گره‌ها را بررسی کند. چگالی گره‌ها نشان‌دهنده کیفیت و استحکام فرش است. علاوه بر آن سطح میزان کیفیت فرش را هم نشان می‌دهد.

طرح و رنگ

یکی دیگر از موارد قابل توجه برای خریدار فرش دست دوم، طرح و رنگ فرش است. زیبایی طرح و نقش جزء خصوصیات ویژه فرش محسوب می‌شود. در نتیجه نمی‌توان به راحتی از نقش و نگار فرش گذشت.

تولیدکننده

خریدار قالی ابریشمی در هنگام معامله تولیدکننده فرش، شهر یا منطقه مرتبط با فرش را بررسی می‌کند. چرا که برای نمونه فرش دستباف تبریز با فرش دستباف یزد دارای ویژگی‌های متفاوتی است. به خاطر داشته باشید شهر تولیدکننده فرش دستباف در تعیین قیمت نهایی آن تاثیرگذار است.

وضعیت بازار

در هنگام قیمت‌گذاری از سوی خریدار فرش ابریشم وضعیت بازار در نظر گرفته می‌شود. در‌واقع یکی از شاخصه‌های اصلی در قیمت‌گذاری، نوسانات بازار است. خریدار قالی ابریشمی با توجه به شرایط بازار، تورم، تغییر قیمت ارز و موارد این چنینی قیمت نهایی را عنوان می‌کند.

گواهی اصالت

اگر فرش دارای گواهی اصالت باشد که چه بهتر. در غیر اینصورت خریدار فرش دست دوم باید به نکات گفته شده توجه کند. اگر قصد فروش فرش دستباف را دارید حتماً از سوی کارشناسان این حوزه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. علاوه بر آن به دنبال مطمئن‌ترین خریدار قالی دستباف باشید تا دچار ضرر و زیان‌های مالی نشوید.

قیمت فرش ابریشمی دست دوم بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

خریدار فرش دست دوم فرش شما را بر اساس فاکتورهای زیر بررسی کرده و در نهایت قیمت گذاری می‌کند:

  • کیفیت فرش
  • ابعاد و اندازه‌
  • نقش و نگار
  • وضعیت ابریشم
  • وضعیت کلی فرش
  • سن فرش
  • منطقه تولیدکننده فرش

چطور خریدار فرش ابریشمی پیدا کنیم؟

برای فروش فرش دستباف و ماشینی باید دقت و اطمینان لازم را به کار ببرید. توصیه می‌شود به هیچ عنوان برای پیدا کردن خریدار فرش ماشینی یا خریدار فرش دستباف سراغ سایت‌های واسطه نروید. معمولاً پیدا کردن خریدار واقعی در اینگونه سایت‌ها به ندرت اتفاق می‌افتد. ما به عنوان معتبرترین خریدار فرش ابریشمی به شما توصیه‌های زیر را می‌کنیم:

تحقیق آنلاین

اینروزها با گشت و گذار در اینترنت به راحتی می‌توانید یک آمار سرانگشتی درباره نوسانات بازار، قیمت فرش ابریشمی، نحوه معامله و مواردی از این قبیل را به دست آورید. چه بسا  با تحقیق آنلاین می‌توانید به مراکز معتبر و سمساری‌های با سابقه دسترسی داشته باشید. از این طریق می‌توانید به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن  بهترین خریدار قالی دستباف را بیابید.

مشورت با متخصصان فرش

حتماً در صورت معامله فرش دستباف و ماشینی به سراغ کارشناسان این حوزه بروید. دریافت اطلاعات لازم از سوی خریدار قالی دستباف بسیار حائز اهمیت است. چرا که حتی اگر قصد فروش نداشته باشید، راهنمایی‌های کافی و جامعی را درباره فرش به دست خواهید آورد. راهنمایی‌هایی که برای معامله فرش بسیار ارزشمند است.

نمایشگاه و بازارها

شرکت در نمایشگاه‌ها و بازارهای محلی که از سوی سمساری‌ها و مراکز معتبر برگزار می‌شود، از دیگر شیوه‌های یافتن بهترین خریدار فرش ابریشمی است. حتی می‌توانید به واسطه سمساری فرش خود را در نمایشگاه به نمایش بگذارید. این یک فرصت استثنایی برای ملاقات با بهترین خریدار فرش دستباف است.

کلام پایانی

با توجه به توضیحات گفته شده، تیم سمساری زرتشت با سال‌ها سابقه به عنوان یکی از معتبرترین خریدار فرش ابریشمی در میان مشتریان شناخته شده است. قیمت کارشناسانه فرش بر اساس کیفیت، ابعاد و اندازه، نقش، سن فرش، شکل و طرح، وضعیت ابریشم و … از سوی کارشناسان ما ارزش‌گذاری می‌شود. بررسی فرش در محل، قیمت گذاری اصولی و پرداخت نقدی از جمله خدمات شاخص ما به شماست. اگر به دنبال خریدار فرش دستباف، خریدار فرش ماشینی و یا خریدار فرش دست دوم هستید، تیم سمساری زرتشت در کنار شماست.

 

سمساری زرتشت 

 

بالاترین خریدار و قیمت گذار کلیه لوازم منزل در تمامی نقاط تهران به صورت فوری و یکجا.

خریدار انواع ظروف آنتیک قدیمی,ظروف چینی,چینی آلات قدیمی و جدید

خریدار انواع سرویس کریستال ,سرویس چینی ,بارفتن و…..

خریدار انواع سرویس آرکوپال

خریدار انواع صفحه گرام ,نقره,خرده ریزه و غیره

خریدار انواع رادیو لامپی ،آپارات،دوربین قدیمی و سماور زغالی

خریدار انواع فرش ماشینی ,دستبافت, ابریشم و تابلو فرش

خریدار انواع روزنامه و مجلات قدیمی ,قلمدان قدیمی ،کتاب خطی قدیمی

خریدار انواع یخچال ,لباسشویی,گاز,ماکروفر,

خریدار انواع تلویزون LCDو LED

خریدار و قیمت گذار انواع مبلمان ,میز نهار خوری,بوفه ,سرویس خواب

به صورت یکیجا و نقد در محل خریداریم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *