خرید ظروف نقره قلمزنی

درباره خرید ظروف نقره قلمزنی

راهنمای خرید ظروف نقره قلمزنی

صنایع دستی قلمزنی از کوبش قلم بر روی فلز تولید می شوند. از این رو راهنمای خرید ظروف نقره قلمزنی به شما کمک می کند تا بر اساس نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم، ظروف مناسبی را برای دکوراسیون منزل و استفاده خانواده خود خریداری کنید.

به طور کلی صنایع دستی فلزی محصولاتی محسوب می شوند که از جنس نقره، برنج و یا مس تهیه می شوند و در کنار کار های هنری دستی از ارزش مادی و معنوی بسیاری برخوردار شده اند. لازم است برای خرید ظروف نقره قلمزنی، نکات مهمی را مد نظر قرار دهید که یک به یک آن ها در ادامه توسط سمساری زرتشت شرح داده شده اند.

در مجموع قلمزنی هنری به شمار می آید که با روش ها و تکنیک های مختلفی اجرا می گردد که از مهم ترین آن ها می توانیم به ریزه قلم زنی، برجسته کاری و مشبک کاری اشاره کنیم. در روش ریزه قلم زنی به وسیله قلم و چکش، نقوش مورد نظر بر روی فلزی مانند نقره حک می شوند.

در روش برجسته کار قلم زنی بر روی و زیر ورق فلزی همانند نقره کوبیده می شود تا کاری حجیم به نظر برسد. اما در روش مشبک کاری فضای میان طرح ها به وسیله اره مویی بریده می شود و محصول کلی حالت مشبک به خود می گیرد.

خرید ظروف نقره قلمزنی

راهنمای خرید ظروف نقره قلمزنی

هنر قلم زنی با قدمت چند هزار سال در نقاط مختلف کشور اجرا می گردد. همین طور جالب است بدانید که صنایع دستی قلم زنی اصفهان از شهرت بسیار زیادی در بین گردشگران خارجی و داخلی برخوردار می باشد.

نکات مهم برای خرید ظروف نقره قلمزنی

محصولات قلم زنی به عنوان صنایع دستی شناخته می شود و عیب و ایراد در آن ها یک امر کاملا طبیعی و رایج می باشد. به همین دلیل لازم است در زمان خرید ظروف نقره قلمزنی، به موارد مختلفی توجه نمایید تا نمونه های یالم و با کیفیت آن را خریداری کنید. در ادامه چند نکته در مورد خرید ظروف نقره قلمزنی برای شما مطرح می کنیم. با ما همراه باشید.

اصول طراحی سنتی رعایت شده باشد.

در طراحی سنتی تکرار یک شرط محسوب می شود و در واقع این کار باید به صورت حرفه ای انجام شود تا طرح زیبایی به خود بگیرد. در هنر قلم زنی نیز تکرار به وسیله قلم صورت می پذیرد و یک طرح باید هویت بصری داشته باشد.

از این رو در یک طرح تکرار بی مورد و نا هماهنگ نقش مایه ها را مشاهده کردید، بهتر است از خرید آن منصرف شوید. لازم است بدانید که نقوش و طرح های ایجاد شده بر روی ظروف نقره قلمزنی، باید کاملا منحصر به فرد و بر اساس یک طرح خاص انجام شده باشد.

دوده یا واکس بر روی محصول، کثیفی به همراه نداشته باشد.

برای خرید ظروف نقره قلمزنی، باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ساخت و اجرا آن ها از دوده و یا واکس استفاده می شود. پس از پایان کار تولید، به وسیله دستمال و مواد پاک کننده، کار قلم زنی پاک می شود.

باقی ماندن دوده یا واکس بر روی ظروف نقره قلمزنی، می تواند باعث کثیف شدن دست شما شود. در صورتی که ظروف نقره قلمزنی دوده و یا واکس پس دهند، ممکن است پس از مدتی طرح های آن پاک شود و ظروف زیبایی منحصر به فرد خود را از دست بدهند.

مشخصات تولید کننده و هنرمند بر روی ظروف ثبت شده باشد

از گذشته تا به امروز رسم بوده است که هنرمندان در پایان کار تولید یک اثر، نام و امضای خود را بر روی کار ثبت کنند. در این صورت ارزش هنر کار و همین طور ارزش مادی آن بیش تر خواهد یود.

خرید ظروف نقره قلمزنی

نکاتی در مورد خرید ظروف نقره قلمزنی

در صورتی که می خواهید خرید ظروف نقره نقره قلمزنی را به منظور سرمایه گذاری انجام دهید، حتما به نام تولید کننده و هنرمند بر روی آن توجه کنید. در این صورت می توانید با قیمت بیش تر و بهتری آن ها را به فروش برسانید.

به کیفیت نقره ظروف نقره قلمزنی توجه کنید.

همان طور که پیش تر گفته شد، صنایع دستی قلم زنی بر روی فلزاتی مانند نقره، مس و برنج اجرا می شوند. لازم است در زمان خرید ظروف نقره قلمزنی، به عیار و کیفیت نقره استفاده شده در اجرا آن ها دقت نمایید.

هر چه عیار نقره استفاده شده در ساخت ظروف قلم زنی، بالا تر باشد، قطعا در زمان فروش، قیمت بیش تری برای آن ها تعیین خواهید شد.

هم چنین لازم است بدانید که هر چه کیفیت و ارزش نقره پایین باشد، قطعا طرح های اجرا شده کیفیت لازم را ندارند. در مجموع، ظروف نقره قلم زنی از ورق های نقره صاف و صیقلی تهیه می شوند که بر روی آن ها هیچ گونه رگه های بی کیفیت وجود ندارد. همین طور لازم است بدانید که این ورق ها باید از مقاومت کافی در برابر فشار ها برخوردار باشند.

در کار های مشبک ظرافت به خوبی اجرا شده باشد

همان طور که پیش تر اشاره شد، مشبک کاری نیز یکی از شیوه های تولید صنایع دستی مانند ظروف نقره قلم زنی می باشد. به همین دلیل هنر مشبک کاری در این صنایع باید به صورت اصولی اجرا شده باشد و از برش های بی جا و غیر اصولی در آن ها خودداری شده باشد.

متاسفانه برخی از هنرمندان کم تجربه با ابزار غیر اصولی این کار را انجام می دهند و همین مسئله باعث می شود که کار نهایی فاقد کیفیت، زیبایی و اصالت مطلوب باشد. توجه به ظرافت کار شده در محصول، از مهم ترین نکاتی است که باید در زمان خرید ظروف نقره قلمزنی به آن توجه داشته باشید.

آیا امکان فروش ظروف نقره قلم زنی وجود دارد؟

پیش تر در این مطلب عنوان شد که می توان خرید ظروف نقره قلم زنی را به عنوان یک سرمایه گذاری انجام داد. لازم است بدانید که افرادی با عنوان خریدار ظروف نقره قلمزنی در شهر ها و کشور ایران فعالیت دارند که با مناسب ترین قیمت این نوع از ظروف را از شما خریداری می کنند.

به طور مثال سمساری زرتشت یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در تهران محسوب می شود که به عنوان بهترین خریدار ظروف نقره قلمزنی فعالیت دارد. این مجموعه با قیمت گذاری کاملا منصفانه و بر اساس ارزش واقعی طروف قلم زنی، مانع از متضرر شدن شما می شوند.

خرید ظروف نقره قلمزنی

نحوه تماس با خریدار ظروف نقره قلمزنی

همین طور لازم است بدانید که کارشناسان سمساری زرتشت، پس از قیمت گذاری بر اساس ارزش واقعی ظروف و وزن نقره و همین طور قیمت روز فلز نقره، هزینه آن ها را در لحظه به شما پرداخت می کنند.

شما می توانید برای فروش ظروف نقره قلمزنی خود با این سمساری در تماس باشید و با استفاده از خدمات سمساری سیار، بدون مراجعه حضوری، درخواست کنید تا کارشناس به منزل شما در جهت قیمت گذاری ظروف نقره اعزام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *