قیمت ظروف نقره دکوری

درباره قیمت ظروف نقره دکوری

قیمت ظروف نقره دکوری

در زمان تعیین قیمت ظروف نقره دکوری، عوامل مختلفی از سوی تولید کننده و یا هنرمند در نظر گرفته می شود که لازم است با یک به یک آن ها آشنا باشید.

لازم است بدانید که چه عواملی برای تعیین قیمت ظروف نقره دکوری در نظر گرفته می شوند تا در زمان خرید این نوع از ظروف، با مشکل مواجه نشوید. در ادامه سمساری زرتشت به صورت کامل این عوامل را برای شما مورد بررسی قرار داده است. شما پس از آشنایی با آن ها می توانید خرید ظروف نقره دکوری را به درستی و با قیمتی مطلوب انجام دهید. با ما همراه باشید.

قیمت ظروف نقره دکوری

نحوه تعیین قیمت ظروف نقره دکوری

معرفی ظروف نقره دکوری

پس از طلا، نقره یکی از فلزات گران بها و پر کاربرد محسوب می شود که با آن محصولات مختلفی مانند زیور آلات، ظروف و اشیا تزیینی تولید می شود. صنایع دستی که از فلز نقره تهیه می شوند، تاریخچه ای قدیمی در کشور ما دارند.

ظروف نقره به دلیل داشتن ظاهری فوق العاده زیبا و جذاب، یکی از بهترین گزینه ها برای جهیزیه عروس و استفاده به عنوان ظروف پذیرایی محسوب می شوند. لازم است بدانید که ظروف نقره دکوری در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند که از شناخته شده ترین آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ظروف نقره ساده
  • ظروف نقره قلمزنی
  • ظروف نقره سیاه قلم

بررسی عوامل موثر بر قیمت ظروف نقره دکوری

اگر تصمیم به خرید ظروف نقره دکوری را دارید، باید بدانید که چه عواملی در زمان تعیین قیمت آن ها در نظر گرفته می شود. این امکان وجود دارد که عدم توجه به هر یک از این عامل ها، بودجه بندی شما را با اخلال مواجه کند!

عیار فلز نقره استفاده شده در ساخت ظروف

همان طور که پیش تر گفته شد، نقره یک فلز گران بها محسوب می شود. به همین دلیل عیار های مختلفی از آن وجود دارد که به منظور ساخت ظروف و محصولات نقره، مورد استفاده قرار می گیرند. هر چه عیار نقره به کار رفته در ساخت ظروف نقره دکوری بیش تر باشد، قیمت آن ها نیز بالا تر خواهد بود. اگر می خواهید از عیار نقره ظروف نقره دکوری خود مطلع شوید، بهتر است پشت ظروف و یا کاغذ خرید یا شناسنامه آن ها را بررسی کنید.

قیمت روز فلز نقره

نقره یکی از فلزات گران بها و قیمتی به شمار می آید که همانند طلا در بازار های داخلی و خارجی از نظر قیمت دچار نوسان می شود. به همین دلیل در زمان خرید و یا حتی فروش ظروف نقره دکوری باید به قیمت روز نقره توجه داشته باشید.

قیمت ظروف نقره دکوری

قیمت روز نقره از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت ظروف نقره دکوری

البته نا گفته نماند که خرید ظروف نقره دکوری می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب شود. چرا که شما می توانید پس از مدتی با خریدار ظروف نقره دکوری تماس بگیرید و آن ها را با قیمتی مطلوب به فروش برسانید.

وزن نقره استفاده شده در ساخت ظروف

ظروف نقره دکوری در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. همین طور ظروفی مانند سرویس چای خوری، میوه خوری، شیرینی خوری، گلدان، کشکول، تنگ و جام، آیینه و شمعدان، سرویس آجیل خوری، شکلات خوری و… در صورتی که از نقره تهیه شوند، در دسته ظروف نقره دکوری قرار می گیرند.

به همین دلیل برای ساخت و تهیه هر کدام از مقدار مشخصی نقره استفاده می شود که تعیین کننده وزن نقره به کار رفته در ساخت ظروف نقره دکوری است. در واقع وزن نقره استفاده شده در ساخت این نوع ظروف، یکی دیگر از عامل های موثر بر قیمت ظروف نقره دکوری می باشد.

برای مطلع شدن از وزن ظروف نقره دکوری می توانید شناسنامه یا کاغذ خرید آن ها را بررسی کنید.

استفاده از سنگ های قیمتی

برای زیبا تر شدن و حتی قیمتی تر شدن ظروف نقره دکوری، برخی از هنرمندان و تولید کنندگان از سنگ های قیمتی برای تزیین آن ها استفاده می کنند. این سنگ ها مانند فیروزه و عقیق، نیز خود قیمتی هستند و می توانند تاثیر چشم گیری بر روی قیمت ظروف نقره دکوری بگذارند.

لازم است بدانید که هر چه تعداد و وزن سنگ های قیمتی استفاده شده در ساخت ظروف نقره دکوری بیش تر باشد، قیمت آن ها نیز بیش تر تعیین خواهد شد.

طرح و ایده اجرا شده بر روی ظروف نقره

به طور کلی طرح هایی که در زمان ساخت ظروف نقره دکوری مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر می شوند:

  1. طرح گل و مرغ
  2. طرح چهره

هر چه طرح و نقش اجرا شده بر روی ظروف نقره دکوری زمان بیش تری را از هنرمند و تولید کننده بگیرد، قطعا قیمت آن ها بیش تر خواهد ببود. البته نا گفته نماند که انتخاب طرح اجرا شده بر روی ظروف نقره دکوری کاملا یک امر سلیقه ای بوده و به خودتان بستگی دارد.

روش ساخت ظروف نقره دکوری

آخرین عامل موثر بر قیمت ظروف نقره دکوری، روش ساخت آن ها می باشد. در ادامه یک به یک این روش ها را معرفی کرده ایم:

روش چکش کاری

در این روش برای ساخت ظروف نقره، تنها از چکش استفاده می شود. به طور مثال برای ساخت کاسه ای با دهانه 30 سانتی متر، اندازه ورق نقره را 5 تا 6 سانتی متر اضافه تر می گیرند و به وسیله چکش آن را گود می کنند.

روش خمکاری

خمکاری از دیگر روش هیا ساخت ظروف نقره می باشد که با استفاده از قالب انجام می شود. در این روش ورق نقره را بر روی قالب های مخصوص کشیده و به وسیله میله ای که دستگیره چوبی دارد، آن قدر ورق را بر روی قالب می کشند تا شکل قالب را به خود بگیرد و سپس آن را از قالب جدا می کنند.

قیمت ظروف نقره دکوری

روش ساخت ظروف، آخرین عامل موثر بر قیمت ظروف نقره دکوری

روش ریخته گری

روش ریخته گری برای ساخت ظروف از جنس برنج و آلومینیوم نیز استفاده می شود. به طور مثال برای ساخت دسته یک گلدان که باید به صورت جداگانه بر روی ظرف نقره نصب شود، ابتدا درون قالب را از ماسه مرطوب پر می کنند، سپس نیمه دیگر قالب را روی آن گذاشته و فشار می دهند و نقره مذاب را از شکاف، داخل قالب می ریزند. پس از خارج کردن نقره شکل گرفته، قسمت هایی که همسان نیستند را سوهان کاری می کنند.

روش پرس کاری

در روش پرس کاری با استفاده از یک قالب و دستگاه پرس، نقره را به شکل مورد نظر در می آورند. به طور معمول این روش بیش تر برای ساخت ظروف تخت مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه پرس دارای دو قالب منفی و مثبت می باشد که با فشار در هم چفت شده و نقره به شکل مورد نظر تبدیل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *