چگونه یخچال دست دوم خود را بفروشیم؟

روش فروش یخچال دست دوم چگونه است؟ اگر قصد فروش این وسیله را دارید، حتماً این سؤال را چندین مرتبه در ذهن خود پرسیده‌اید. حتماً روش‌های زیادی نیز برای این کار در ذهن شما وجود دارد.

متداول بودن خرید و فروش لوازم دست دوم منزل، بالارفتن بی‌رویه قیمت این لوازم و … سبب شده است تا بسیاری از افراد به خرید این لوازم تمایل نشان دهند.

فروش یخچال دست دوم

این امر سبب می‌شود تا بسیاری از افراد به‌جای دور انداختن لوازم قدیمی خود به فکر فروش آن‌ها بیفتند. در گذشته فقط سمساری‌ها مراکز خرید و فروش این‌گونه لوازم محسوب می‌شدند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی سمساری‌های آنلاین نیز برای خرید و فروش این گونه لوازم روی کار آمده‌اند.

خرید فروش این نوع یخچال نیز دارای نکات و روش‌های خاصی است که حتماً باید رعایت شوند. در ادامه به توضیح این روش‌ها و نکات خواهیم پرداخت.

 

نکات فروش یخچال دست دوم

 

روش فروش یخچال دست دوم مشخص است. اما گاهی با استفاده از این روش‌ها نیز نمی‌توانید این وسیله را به فروش برسانید. در چنین شرایطی اشکال کار در کجاست؟

احتمالاً شما شرایط و نکات لازم برای فروش این وسیله را به دقت رعایت نکرده‌اید از همین رو موفق به فروش آن نشده‌اید. برای فروش این وسیله باید شرایط خاصی را در نظر بگیرید.

 

  1. قیمت معقول

قیمت فروش یخچال دست دوم باید معقول و منطقی باشد. افزایش بی‌وقفه قیمت‌ها سبب می‌شود تا صاحبان یخچال‌های دست دوم نیز قیمت وسیله خود را افزایش دهند. گاهی این افزایش قیمت چنان بی‌رویه است که تقریباً با قیمت خرید یک یخچال جدید برابری می‌کند. در چنین شرایطی خریدار رغبتی به خرید آن پیدا نمی‌کند. حتی اگر یخچال شما در حد نو است باید مبلغی معادل حداکثر 70 درصد قیمت خرید خود را از خریدار یخچال دریافت کنید.

 

  1. برند یخچال

همانطورکه روش فروش یخچال دست دوم ، در مدت زمانی که فروش آن به طول می‌انجامد، تأثیر مستقیم دارد. برند یخچال نیز در این زمان تأثیرگذار است.

یخچال از برندهای مشهور عموماً خیلی سریع‌تر از سایر یخچال‌ها به فروش می‌رسند. به ویژه اگر یخچال از برندهای خارجی مانند سامسونگ و ال جی باشد.

  1. ظاهر

یخچال‌های دست دومی که ظاهر تمیزتری داشته باشند. خریدار را بیشتر به خود جذب می‌نمایند. از همین رو می‌توانید قیمت فروش آن‌ها را نیز بیشتر قرار دهید. اما یخچال‌هایی که ظاهر تمیزی ندارند، ارزش فروختن ندارند و خریدار آن‌ها نیز بسیار کم است.

 

  1. دلیل فروش یخچال

برای فروش یخچال دست دوم حتماً باید دلیل خود را برای خریدار توضیح دهید. از هر روش فروش یخچال دست دوم نظیر استفاده از اپلیکیشن‌های سمساری، فروش به سمساری، فروش به آشنا و .. که استفاده می‌کنید باید دلیل فروش خود را برای خریدار روشن کنید. برای مثال اگر یخچال شما خراب است نباید بدون مطرح کردن ایراد آن، این وسیله را به عنوان یک یخچال نو بفروشید.

 

اگر نکات فوق را برای فروش این وسیله در نظر بگیرید؛ به‎‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر به فروش آن‌ها خواهید بود.

 

روش فروش یخچال دست دوم چگونه است؟

فروش یخچال دست دوم

برای انتخاب یک روش برای فروش یخچال دست دوم ، باید یک نکته را در نظر بگیرید. این نکته مدت زمانی است که برای فروش این وسیله در اختیار دارید. برخی روش‌ها سریع و بدون معطلی هستند و جنس دست دوم شما را خیلی سریع به پول نقد تبدیل می‌کنند. اما برای استفاده از برخی روش‌های دیگر باید مدت زمان زیادی را در نظر بگیرید.

در این روش‌ها ممکن است بتوانید یخچال را با قیمتی اندکی بالاتر از قیمت واقعی آن به فروش برسانید، اما باید جایی را برای نگهداری از آن در نظر بگیرید. همچنین زمان و حوصله کافی برای فروش آن را داشته باشید.

 

  1. فروش یخچال به سمساری

فروش یخچال به سمساری ساده‌ترین روش فروش یخچال دست دوم محسوب می‌شود. به این صورت که از نزدیکترین سمساری به محل زندگی خود درخواست می‌کنید تا کارشناس مربوط را برای بازدید کالا به محل اعزام کند. سپس هزینه فروش یخچال دست دوم را نقداً و در محل دریافت می‌کنید.

سپس سمسار یخچال خریداری شده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از محل خارج خواهد کرد. علاوه‌بر این موضوع برخی سمساری‌ها اقدام به ایجاد وبسایت برای ارائه خدمات آنلاین به مشتریان نموده‌اند. این امر می‌تواند دسترسی مشتریان به یک سمساری معتبر را افزایش دهد.

  1. فروش از طریق آگهی در روزنامه

بخش از روزنامه همشهری به فروش لوازم از جمله یخچال دست دوم اختصاص داده شده است. البته این روش مدت‌ها است منسوخ شده و کمتر کسی برای خرید یخچال دست دوم به این ستون مراجعه خواهد کرد.

 

  1. فروش از طریق برنامه‌های موبایلی

یک روش فروش یخچال دست دوم استفاده از برنامه‌های موبایلی است. امروزه برنامه‌های زیادی برای فروش لوازم دست دوم در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و فروش این وسایل را در سطح وسیعی گسترش داده‌اند.

تنها ایراد این روش این است که خودتان فروشنده مستقیم کالا هستید. از همین رو باید وقت کافی برای سروکله زدن با مشتری را داشته باشید. همچنین ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا یخچال شما به فروش برسد، بنابراین باید صبر و حوصله زیادی برای این کار داشته باشید.

 

  1. دوست یا اعضای خانواده

بسیاری از افراد نیز روش فروش یخچال دست دوم به دوست، همسایه و … را انتخاب می‌کنند. این روش، روش بسیار خوبی است. اما رضایت از خرید یا فروش تا حد زیادی به فرد خریدار بستگی دارد.

 

نتیجه‌گیری:

 

پس از بررسی روش‌های متفاوت فروش یخچال دست دوم، در آخر به این نتیجه می‌رسیم که فروش این وسیله به سمساری‌ها بهترین روش است. زیرا دردسر سایر روش‌ها را ندارد.

زندگی پرمشغله امروزی به ما این اجازه را نمی‌دهد که برای فروش یک یخچال دست دوم همواره تلفن خود را جواب بدهیم و مشتری‌های متفاوت را به منزل ببریم. این کار علاوه‌بر زمان‌گیر بودن خطرناک نیز هست. چراکه شما شناخت کافی از فردی که برای خرید وارد منزل شما شده است ندارید.

اما سمساری‌ها اغلب دارای مجوزهای لازم برای فعالیت هستند و جا و مکان آن‌ها مشخص است. بنابراین ورود یک کارشناس معتبر  که از یک سمسای معتبر برای بازدید کالا به منزل شما وارد می‌شود، چندان هم خطرناک نیست.

البته ممکن است وقت کافی برای یافتن یک سمساری معتبر را نداشته باشید. اما دنیای دیجیتال امروز به‌گونه‌ای است که تنها با چند کلیک می‌توانید یک سمساری معتبر را برای خرید یخچال دست دوم خود بیابید.

سمساری زرتشت نمونه‌ای از یک سمساری معتبر در تهران است. این مجموعه دارای شعب متعدد در سراسر تهران است. بنابراین از هرکجای تهران که تماس بگیرید کارشناس این مرکز از نزدیکترین نمایندگی برای خرید اجناس شما اعزام خواهند شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *