ظروف نقره اصل

خرید ظروف نقره اصل

ظروف نقره اصل

تشخیص ظروف نقره اصل، مستلزم اطلاع داشتن از روش های مختلفی می باشد که تصمیم داریم به صورت کامل آن ها را برای شما در این مطلب شرح دهیم.

ظروف نقره اصل

نحوه تشخیص ظروف نقره اصل

به طور کلی استفاده از ظروف نقره، در بین بسیاری از افراد جا افتاده است و خیلی از خانواده های ایرانی به دنبال تهیه کردن و خرید ظروف نقره اصل می باشند. اما این که از چه روشی اصل بودن آن ها را تشخیص دهید، نکته قابل توجهی به شمار می آید که در این مطلب تصمیم داریم آن را برای شما شرح دهیم.

نقره اصل چه ویژگی هایی دارد؟

نقره در واقع یک عنصر شیمیایی به شمار می آید که از خاصیت انعطاف پذیری برخوردار می باشد. نقره استرلینگ تشکیل شده از 5.92 درصد نقره خالص و 5.7 درصد فلزات دیگر که اغلب مس است، می باشد.

نقره استرلینگ از نقره خالص از شدت سختی بیش تری برخوردار می باشد. بیش تر محصولات از جنس نقره که در بازار خرید و فروش می شوند، دارای پوشش نقره می باشند و اغلب با نقره اصل اشتباه گرفته می شوند. در واقع این دسته از محصولات از جنس نقره، در بیش تر مواقع صرفا از لایه بسیار نازکی از نقره پوشیده شده اند.

روش های تشخیص ظروف نقره اصل از تقلبی

همان طور که پشی تر اشاره شد، روش های مختلفی برای تشخیص ظروف نقره اصل از نوع تقلبی آن وجود دارد که در این بخش از مطلب یک به یک این روش ها را برای شما بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تشخیص ظرف های از جنس نقره اصل با نشانه ها

هر قطعه که از فلز نقره تهیه و ساخته شده باشد، دارای نشانه ای می باشد که نشان دهنده هویت آن است. در واقع این نشانه ها به منظور شناسنامه نقره اصل مورد بررسی قرار می گیرند و اطلاعات مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهند داد.

از این رو اولین گام برای تشخیص ظروف نقره اصل، بررسی نشانه هایی می باشد که بر روی آن ها حک شده است. در صورتی که ظرف های از جنس نقره شما دارای این نشانه ها باشند، شما می توانید از اصل بودن آن ها اطمینان خاطر کسب کنید.

نشانه هایی که بر روی ظروف نقره حک شده اند، بیانگر جزییات محتوای جنس مورد نظر شما هستند. به عبارت دیگر بیانگر میزان خلوص نقره، معدنی که نقره از آن استخراج شده، طراح و یا سازنده آن می باشند.

لازم به ذکر است که ظروف نقره قدیمی که سال های زیادی از قدمت آن ها می گذرد، فاقد چنین نشانه هایی می باشند. از این رو اگر می خواهید از این روش برای تشخیص ظروف نقره قدیمی استفاده کنید، به شما توصیه می کنیم که روش مناسبی محسوب نمی شود.

بررسی ظروف نقره اصل از طریق عیار فلز نقره

یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن ظروف نقره، تشخیص عیار آن می باشد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، نقره اصل 5.92 درصد شامل نقره خالص می باشد.

ظروف نقره اصل

معرفی روش های تشخیص ظروف نقره اصل

شما با بررسی ظرف های نقره باید عدد 925، 900 و یا 800 را مشاهده کنید. این اعداد در واقع نشانگر میزان عیار نقره ظروف می باشند. لازم به ذکر است که اعداد 900 و 800 اعداد قابل قبولی برای نقره اصل محسوب می شوند. پس در صورتی که به جای عدد 925، اعداد 900 و یا 800 را مشاهده نمودید، تعجب نکنید.

شناخت ظروف نقره اصل بر اساس وزن

به طور کلی نقره سنگین تر از فلز های جعلی و تقلبی مانند برنج و ترکیب قلع و سرب می باشد. زیورآلات و ظروفی که از فلز نقره تهیه شده اند، از استحکام بالایی برخوردار بوده و به طور معمول وزنی سنگین، صاف و سازگار دارند. در حالی که ظروف و زیورآلات تقلبی نه تنها تو خالی هستند، بلکه در زمان استفاده حس بدی را به شما منتقل خواهند نمود.

برای بهره گیری از این روش باید در ابتدا وزن ظروف و زیور آلات را به صورت دقیق و با کمک ترازو به دست آورید. سپس اعداد به دست آمده را یادداشت کنید.

حال یک ظرف را پر از آب کنید و محصولات از جنس نقره را در داخل آن قرار دهید و مجدد آن ها را وزن کنید. به شما توصیه می کنیم که از آب مقطر استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در این مرحله اصلا نباید به ترازو و ظرف دست بزنید. حال عدد به دست آمده را یادداشت کنید. عدد اول که از وزن نمودن محصولات نقره به دست آورده اید را تقسیم بر عدد دوم نمایید. با این کار می توانید از اصل بودن محصولات نقره اطمینان خاطر کسب کنید.

نحوه تشخیص نقره اصل از بدل با آهنربا

فلز نقره مانند طلا، دارای خاصیت ضد آهنربایی می باشد. در واقع در زمان برخورد با یک آهنربا، نه تنها جذب آن نمی شود، بلکه آن را نیز دفع می کند. به همین خاطر اگر می خواهیم زیور آلات و ظروف نقره اصل را تشخیص دهید، بهتر است یک آهنربا بردارید و آن را به محصولات از جنس نقره نزدیک کنید.

ظروف نقره اصل

تشخیص ظروف نقره اصل با استفاده از آهنربا

در صورتی که یک نیروی دافعه بین محصولات از جنس نقره و آهنربا به وجود آمد، نقره به کار گرفته شده در ساخت آن ها اصل می باشد. در غیر این صورت و با پدید آمدن نیروی جاذبه بین آهنربا و محصولات نقره، می توان گفت که ظروف و زیورآلات شما اصل نمی باشند.

تشخیص نقره اصل با استفاده از یخ

استفاده از یخ روش دیگری می باشد که می توان از زیورآلات و ظروف نقره اصل، اطمینان خاطر کسب کرد. توجه داشته باشید که نقره رسانای خوبی برای انرژی گرمایی می باشد. از این رو باید یک تکه یخ در مجاورت ظروف و زیورآلات نقره قرار دهید و مدت زمانی که یخ ذوب می شود را بررسی کنید.

در صورتی که زیورآلات و ظرف های نقره اصل باشند، باید تکه یخ زود تر از حد معمول ذوب شود. در غیر این صورت محصولات از جنس نقره شما، اصل نمی باشند.

نحوه تشخیص نقره اصل از طریق صدا

اگر بر روی جسم و ظروف نقره اصل ضربه ای وارد کنید، باید صدایی ظریف و زنگ مانند را بشنوید. این در حالی است که صدای دیگر فلزات البته به غیر از طلا، صدایی بم و گرفته را خواهید شنید.

برای تهیه ظروف نقره اصل به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که تصمیم دارید ظروف نقره اصل را خریداری کنید، به شما توصیه می کنیم که به مراکزی مراجعه نمایید که کاملا شناخته شده و معتبر باشند.

سمساری زرتشت یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در سطح شهر تهران به شمار می آید که ظروف نقره اصل را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. همین طور قیمت گذاری لوازم و وسایل این سمساری به صورت منصفانه ای انجام شده است.

ظروف نقره اصل

برای خرید ظروف نقره اصل به کجا مراجعه کنیم؟

شما می توانید با استفاده از خدماتی مانند سمساری فوری و یا سمساری آنلاین، به راحتی ظرف های نقره اصل را از این مجموعه، با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. برای کسب اطلاعات بیش تر به شما توصیه می کنیم که با کارشناسان سمساری زرتشت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *