چگونه وسایل قدیمی را نو کنیم؟ روش بازسازی 4 وسیله منزل

تقریبا در هر خانه‌ای وسیله‌ای پیدا می‌شود که مانند گذشته از آن استفاده نمی‌شود و شاید سالهاست در گوشه‌ای از منزل یا انباری در حال خاک خوردن است. وسایل قدیمی ارزش بسیاری دارند چرا که یادگار روزهای قدیم ما هستند و هر کدام زیبایی خاص خود را دارند.

همچنین در بین بسیاری از این وسایل قدیمی، مواردی پیدا می‌شوند که ارزش قیمتی بالایی دارند و استفاده مجدد از آن‌ها در دکوراسیون خانه، ظاهری متفاوت را به منزل شما می‌بخشد. اگر شما نیز به استفاده مجدد از این لوازم علاقه دارید اما روش بازسازی آن‌ها را نمی‌دانید؛ در این مطلب از سایت سمساری زرتشت همراه ما باشید تا به شما روش بازسازی 4 وسیله قدیمی و کارکرده را آموزش دهیم.

 

کمدهای چوبی قدیمی را زنده کنید

ترندهای دکوراسیون هر ساله تغییرات بسیاری می‌کند و بسیاری از سبک‌هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در زمان حال نیز مورد استقبال قرار می‌گیرند و به جریانی جدید در طراحی داخلی تبدیل می‌شوند. یکی از این ترندهای قدیمی که امروزه بسیار محبوب شده است، کمدهای چوبی روستیک است.

این مدل کمدها را حتما در خانه مادربزرگ‌های خود دیده‌اید، کمدهایی ساده، بدون تزیینات، بلند و به رنگ ماهگونی که چند سالی است که دیگر مدل‌های جدید آن ساخته نمی‌شوند. اولین راهکار زرتشت برای نو کردن وسایل قدیمی، ترمیم و بازسازی همین کمدهای چوبی روستیک است.

بازسازی وسایل چوبی بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید؛ تنها کافیست محیطی آزاد را برای کار انتخاب کنید و کمد قدیمی خود را برای اعمال تغییرات در آن فضا قرار دهید. حال به چندین ابزار مانند رنگ، سنباده، محلول رنگ‌بر، قلمو، پارچه تمیز، کاردک، دستکش و بتونه چوب نیاز دارید.

ابتدا تمامی بدنه کمد را با دستمال تمیز کنید و اگر خراش یا خوردگی بر روی آن وجود دارد با بتونه مخصوص پر کنید. پس از خشک شدن بتونه، محلول رنگ‌بر را بر روی بدنه چوبی کمد زده و با کاردک آن را بردارید. حال تمامی سطح کمد را با سنباده یکدست کنید و رنگ‌کاری را شروع کنید.

این کار بسیار ساده است و در کمتر از یک رو شما می‌توانید یک کمد قدیمی رنگ و رو رفته را به کمدی نو، شیک و زیبا تبدیل کنید.

 

چگونه وسایل قدیمی را نو کنیم

 

ظروف چینی شکسته را دور نریزید

یکی دیگر از چیزهایی که در خانه‌ مادربزرگ‌ها پیدا می‌شود، ظروف قدیمی چینی است. این ظروف جدا از بازسازی و استفاده مجدد، گاها ارزش قیمتی بالایی نیز دارند و اگر به دنبال بهترین خریدار ظروف چینی هستید، حتما با سمساری زرتشت تماس بگیرید.

اگر این ظروف سالم هستند، از آن می‌توانید در دکور منزل خود به صورت نمادین استفاده کنید، اما اگر دچار شکستگی شده‌اند آن‌ها را دور نیاندازید چرا که برنامه ویژه‌ای برای استفاده مجدد از این ظروف برای شما داریم.

کینتسوگی نام یک هنر قدیمی ژاپنی است که در آن قطعات شکسته یک ظرف را با طلا و مواد چسبنده به یکدیگر متصل می‌کنند و ظاهری خاص به آن می‌بخشند. این هنر زیبا را می‌توان برای ظروف چینی قدیمی نیز بکار برد و از آن به عنوان یک اثر هنری در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

برای خلق چنین اثری شما نیاز به ورق طلا مایع، چسب  E6000، قلمو باریک و چسب کاغذی دارید. ابتدا ظرف مورد نظر را با یک ضربه آرام میخ و چکش از انتها شکسته و بقایای آن را مانند پازل کنار هم قرار دهید. سپس چسب و ورق طلا را با هم ترکیب کرده و با کمک قلمو هر تکه را به هم چسبانده و پس از آن کهکمی خشک شد با چسب کاغذی هر دو تکه را به هم دیگر مستحکم کنید.

در نهایت پس از آن که تمامی تکه‌ها چسبیده شد و شکل نهایی ظرف درآمد، چسب‌های کاغذی را جدا کنید و اثر هنری خود را در جایی خاص از منزل خود قرار دهید.

 

وسایل قدیمی

 

آینه‌های قدیمی را رنگ کنید

فریم‌های فلزی و پر پیچ و خم آینه‌های قدیمی این روزها طرفداران زیادی ندارد، اما با کمی تغییر ظاهر می‌توان این آینه‌ها را به فریمی زیبا همانند یک تابلو دکوری تبدیل کرد. بازسازی آینه‌های قدیمی نیز کار دشواری نیست و به کمی دقت در رنگ‌آمیزی بدنه فلزی آن نیاز دارد.

ابتدا شیشه آینه را از فریم خارج کنید و تمامی سطح فریم را به خوبی تمیز کنید. حال با کمی رنگ طلایی یا نقره‌ای تمامی بدنه فریم با دقت زیاد رنگ کنید. پس از شک شدن می‌توان آینه را داخل فریم قرار داد یا از فریم آن به عنوان یک تابلو دکوراتیو در چیدمان خانه استفاده کرد.

 

وسایل قدیمی

 

کاربرد فرش‌های قدیمی را عوض کنید

در مطالب گذشته سمساری زرتشت، مقاله‌ای با عنوان 5 نکته مهم خرید فرش دسته دوم تهیه کرده بودیم؛ در این مطلب گفتیم که فرش دسته دوم ایرانی قابلیت استفاده مجدد دارد و با کمی رفو و رسیدگی می‌توان آن در منزل خود استفاده کرد.

حال اگر فرش شما کهولت زیادی دارد و رنگ روی خود را از دست داده لازم نیست آن را دور بیاندازید، چرا که می‌توان با برش تکه‌های از آن فرش دکورهایی زیبا وخلاقانه را ساخت. یکی از خاص‌ترین روش‌های استفاده مجدد از فرش، ساخت تابلوهایی از نقش‌های بریده شده آن در کنار آینه است.

چنین دکورهایی در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است و به سادگی می‌توان آن را در خانه درست کرد. تنها کافیست یک قاب و آینه در اندازه دلخواه خریداری کنید و قسمتی از فرش را که زیبایی بیشتری دارد به اندازه بخشی از محیط آینه با کاتر موکت بری جدا کنید.

بخش بریده شده از فرش مرتب کنید و به سادگی با کمی چسب فوری بر روی نیمی از آینه بچسبانید. برای دیزاین بیشتر می‌توانید گره‌های فرش را نیز به دور فریم چسبانده و اثری زیبا و متفاوت را خلق کنید.

همچنین اگر تمایلی به انجام این کار نداریدو فرشتان نیز چندان با دلتان نیست، می‌توانید در اسرع وقت با بهترین خریدار فرش ایرانی، یعنی سمساری زرتشت تماس گرفته و فرش خود را مناسب‌ترین قیمت بفروشید.

 

وسایل قدیمی

 

جمع بندی نهایی

وسایل قدیمی گنجینه‌های روزهای دور زندگی ما هستند و استفاده مجدد از آن‌ها علاوه بر حفظ این وسایل باعث عدم تولید ضایعات و آسیب کمتر به محیط زیست می‌شود. وقت آن رسیده که فرهنگ مصرف گرایی را کنار بگذاریم و با نگاهی به گذشته از وسایل قدیمی استفاده‌ای جدید کنیم.

همچنین اگر در بین لوازم خود، وسایلی وجود دارند که تمایلی به استفاده مجدد از آن‌ها ندارید، سمساری زرتشت به عنوان منصف‌ترین خریدار لوازم منزل آماده خرید وسایل شما با بهترین قیمت است. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره در کمترین زمان ممکن وسایل منزل خود را بی دردسر بفروشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *