فروش لوازم دست دوم

فروش لوازم دست دوم

فروش لوازم دست دوم در کشور ما امری بسیار مرسوم است. افراد مختلف کالاهای بسیاری نظیر گوشی موبایل، کامپیوتر، مبلمان و ظروف منزل و … را به فروش می‌گذارند.

می‌توان گفت که این معامله یک معامله دو سر سود است. چراکه فروشنده می‌تواند بخشی از پول وسیله را بگیرد و برای جایگزینی آن با یک کالای نو برنامه‌ریزی کند.

فروش لوازم دست دوم

همچنین خریدار می‌تواند کالای موردنیاز خود را با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر از خرید یک کالای نو تهیه نماید. بنابراین نمی‌توان فرهنگ فروش وسایل دست دوم را را فرهنگی غلط دانست.

اغلب ما در ماه اسفند و در زمان خانه‌تکانی، برای رفتن به یک خانه جدید و … به فکر نو کردن لوازم منزل می‌افتیم. از همین رو تصمیم به فروش وسایل منزل می‌گیریم.

راه‌کارهای زیادی برای فروش وسایل کهنه منزل وجود دارد. اغلب ما نیز با این روش‌ها به خوبی آشنا هستیم. در این مقاله به بررسی روش‌های فروش کالای دست دوم و مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با روش‌های فروش لوازم دست دوم

 

اغلب وقتی تصمیم به فروش لوازم دست دوم منزل می‌گیریم؛ روش‌های زیادی به ذهن ما می‌رسد. اما درمورد نحوه فروش آن‌ها دچار شک و تردید می‌شویم. نمی‌دانیم که کدام روش برای فروش کالای مدنظر ما مناسب است. در این بخش به مرور روش‌های فروش و بررسی مزایا و معایب هر یک خواهیم پرداخت. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند.

  1. فروش وسایل کهنه منزل به سمساری ها
  2. فروش لوازم دست دوم به صورت اینترنتی
  3. فروش وسایل دست دوم به وانتی‌ها و سمسار های دوره‌گرد

 

فروش وسایل کهنه منزل به سمساری ها

 

یکی از روش‌های فروش این کالاها، فروش آن‌ها به سمساری است. سمساری‌ ها در واقع محلی برای خرید و فروش این‌گونه لوازم هستند. این مغازها از دیر باز تاکنون در کشور فعالیت می‌کنند و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای فروش این وسایل محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید کالای خود را به دو روش به سمساری بفروشید. اگر وسیله‌ای که قصد فروش آن را دارید یک یا چند وسیله کوچک و قابل حمل است، می‌توانید آن را به سمساری ببرید. فرد سمسار پس از قیمت گذاری کالا آن را از شما خریداری می‌کند.

اما اگر قصد فروش لوازم بزرگتر مانند مبلمان را دارید، می‌توانید از فرد سمسار بخواهید برای بررسی و خرید کالای شما به منزلتان مراجعه کند.

مزایا:

از مزایا فروش لوازم دست دوم به سمساری ها می‌توان، به پرداخت آنی و در لحظه آن‌ها اشاره کرد. این روش برای فروش کلی و یک جای وسایل نیز بسیار مناسب است. به‌عبارتی می‌توان گفت فروش وسایل کهنه منزل به سمساری، سریع‌ترین روش برای فروش این وسایل است.

معایب:

 در این روش فروش، ممکن است کالای شما پایین‌تر از قیمت مدنظرتان قیمت‌گذاری شود؛ اما مطمئناً قیمت آن مطابق عرف و منصفانه است.

 

فروش اینترنتی لوازم دست دوم

 

فروش وسایل دست دوم نیز با پیشرفت تکنولوژی توسعه یافته است و سمساری های سنتی کم کم جای خود را به سمساری های آنلاین می‌دهند.

برای فروش اینترنتی این کالاها اپلیکیشن‌های زیادی نوشته شده است و سایت‌های بسیاری نیز در این زمینه مشغول هستند. شما می‌توانید با استفاده از این امکانات، کالای دست دوم خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به فروش برسانید.

البته بسیاری از سمساری ها نیز کار خود را در بستر وب توسعه داده‌اند. به‌گونه‌ای به‌راحتی می‌توانید نزدیک‌ترین سمساری به محل زندگی خود را بیاید و از کارشناس مربوط بخواهید برای بررسی کالای شما به منزلتان مراجعه کند.

مزایا:

از مزایای فروش آنلاین لوازم دست دوم می‌توان به امکان فروش بدون واسطه این محصولات اشاره کرد. این امر سبب می‌شود تا بتوانید کالای خود را با قیمت مدنظر به فروش برسانید. همچنین درخواست کارشناسان از وبسایت‌ سمساری در صرفه‌جویی در وقت مؤثر است.

معایب:

از معایب فروش لوازم دست دوم از طریق اپلیکیشن‌های موجود، این است که باید خودتان کالای مورد را برای بررسی مشتری ببرید. در این بین ممکن است مشتری کالای شما را نپسندد و وقتتان تلف شود.

همچنین برای فروش وسایل کهنه منزل ، مشتری اغلب برای بازدید وسایل به منزل شما مراجعه خواهد کرد. این موضوع ریسک بالایی دارد چراکه دزدهای مشتری‌نما بسیاری، ممکن است به خانه شما ورود کنند. به‌عبارتی این راه‌کار ممکن است امنیت خانواده و اموال شما را به خطر بیندازد.

در بسیاری از موارد پیش آمده است که مشتری بخواهد کالا را به‌صورت پستی برای او ارسال کنید. سپس با ایجاد یک فیش واریز جعلی و ارسال آن برای شما، شما را مجبور کند کالا را برای او پست نمایید در حالی‌که، هرگز پرداخت انجام نداده است.

نکته: در مجموع ریسک فروش اینترنتی وسایل دست دوم بالا است. از همین رو توصیه می‌شود که اگر قصد استفاده از روش‌های آنلاین را دارید؛ از وبسایت‌های سمساری های معتبر استفاده کنید.

سمساری

فروش لوازم دست دوم به وانتی‌ها و سمسار دوره‌گرد

 

یکی دیگر از روش های فروش وسایل دست دوم ، فروش این وسایل به وانتی‌ها و سمسارهای دوره‌گرد است. این سمسارها اغلب با وانت خود در حیاط مجتمع‌های مسکونی، کوچه‌ها و … می‌چرخند و اجناس کهنه را خریداری می‌کنند. بسیاری از آن‌ها در ازای خرید این لوازم پول پرداخت می‌کنند و بسیاری دیگر امکان تعویض آن‌ها با لوازم نو را برای مشتری فراهم می‌کنند.

مزایا:

از مزایا فروش لوازم دست دوم به سمساری های دوره‌گرد، عدم نیاز به حمل کالا است. این وانتی‌ها تا درب منزل شما می‌آیند، وسیله را بار می‌زنند و می‌برند. در این روش دیگر نیازی به یافتن یک سمساری معتبر نیست و سمسار خودش به منزل شما مراجعه می‌کند. همچنین در برخی مواقع امکان تعویض کالای کهنه با یک وسیله نو در ازای پرداخت اندکی پول و وسیله قدیمی میسر است.

معایب:

در این روش نیز، ممکن است کالا شما به قیمت مدنظرتان خریداری نشود. علت این امر این است که سمسار به‌صورت یک واسطه عمل می‌کند و سود کار او، از این راه است.

همچنین اگر قصد فروش وسایل کهنه منزل ، به‌صورت کلی را دارید، ممکن است سمسار دوره گرد قادر به خرید تمام این لوازم نباشد.

 

نتیجه‌گیری:

 

با توجه به روش‌های فوق و بررسی مزایا و معایب هر روش، می‌توانید بهترین آن‌ها را برای فروش وسایل دست دوم منزل خود در نظر بگیرید. اما آنچه مهم است توجه به قیمت‌گذاری این کالاها است. قیمت کالای دست دوم بسیار پایین‌تر از قیمت کالای نو است و می‌تواند نصف قیمت خرید و حتی یک سوم آن باشد. از همین رو اگر قصد شما فروش این کالاها است، بهتر است قیمتی معقول برای آن‌ها در نظر بگیرید.

بهترین راه برای فروش لوازم دست دوم منزل استفاده از روش‌های سنتی مانند استفاده از خدمات سمساری ها است. اما اگر قصد دارید کالای خود را بدون واسطه به فروش برسانید، باید در انجام این کار دقت کافی به خرج دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *