بایدها و نبایدهای فروش وسایل دست دوم

 

حتما برای شما پیش آمده که  وسیله‌ای را که برای مدت زمان طولانی دراختیار داشته‌ باشید و بخواهید بفروشید و  متوجه شوید هیچ‌کس مایل نیست پولی بابت آن پرداخت کند؟

آنچه در این مطلب می خوانید ملاحظاتی است که هنگام فروش یک وسیله باید در نظر گرفت تا از این اتفاق جلوگیری شود.

سمساری

1- نفروختن زیاد آب می‌خورد!

در برخی موارد با توجه به هزینه‌ای که موقع خرید وسیله کرده‌ایم، برای فروش یا قیمت‌گذاری آن دچار تردید می‌شویم و نمی‌توانیم درست تصمیم بگیریم. با فروختن وسایل به‌جای آن‌که استرس مراقبت از آن را داشته باشیم، لذت داشتن پول آن را می‌چشیم.

2- قیمت بالا ندهیم!

اگر متوجه شدیم که هیچ‌کس مایل نیست وسیله ما را بخرد، بدانیم قیمتی که داده‌ایم اشتباه است. معمولاً قیمت بالا گذاشتن موقع فروش وسایل به این دلیل اتفاق می‌افتد که آن وسیله مال ماست و نه دیگران.

نکته: طبق یک تحقیق منتشرشده در مجله «علوم اعصاب، روانشناسی و اقتصاد»، افرادی که رقم بالا برای چیزی درخواست می‌کنند، دل‌بستگی فیزیکی به آن دارند و اصطلاحاً هنوز از آن دل نکنده‌اند! اقتصاددانان حتی این را اختلاف بین «آنچه فروشنده مایل به پذیرش است» و «تمایل خریدار» می‌دانند.

3- ضرب‌الاجل بگذاریم

مثلاً تصمیم بگیریم که تا 6 ماه آینده وسیله مورد نظرمان را فروخته باشیم یا به خریدار مهلت بررسی و تصمیم‌گیری مشخصی بدهیم. اختصاص دادن زمان نهایی به فروش تصمیم‌گیری را راحت‌تر می‌کند.

4- قیمت‌های رقابتی بدهیم

اغلب مردم هنگام خرید کالاهای خود به دنبال معامله با کمترین هزینه هستند. سایت‌های بزرگ را چک کنیم و ببینیم تازه‌ترین وسیله مشابه کالای ما در چه حدود قیمتی است و اگر وسیله‌مان وضعیت خوبی دارد، حدود نصف قیمت آن نرخ‌گذاری کنیم. با وجود تورم این روزها، شاید این مبلغ از آن چیزی که موقع خرید پرداخت کرده‌ایم هم بیشتر باشد!

5- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم

شما به راحتی می توانید با مراجغه به سایت سمساری زرتشت و تماس با کارشناسان ما از جدید ترین قیمت ها مطلع شوید. و اجناس خود را به بالاترین قیمت به صورت یکجا به فروش برسانید

6- عکس‌های مناسب 

شما می توانید عکس های مناسب از محصولات خود تهیه کنید و آنها را برای ما ارسال کنید تا ما وسایل شما را قیمت گذاری کنیم.

7- توضیحات کامل ارائه کنیم

هرچه جزئیات بیشتری از وسیله‌ ارائه کنیم، شانس فروش آن را بالاتر می‌بریم. مشخصات وسیله را تماماً توضیح بدهیم و همه عیوب حتی جمله خط و خش‌های روی وسیله‌مان را هم مطرح کنیم.

8- وسایل معیوب را نفروشیم

بهتر است موقع تصمیم‌گیری برای فروش یک وسیله، از سلامت آن مطمئن شویم و درصورتی‌که وسیله‌ای امکان تعمیر دارد آن را سرویس کنیم اما اگر آن وسیله اصطلاحاً از رده خارج است، قید فروش آن را بزنیم.

بهترین و مطمئن ترین راه برای فروش لوازم دست‌دوم،فروش آنها به سمساری های معتبر است.سمساری ها از قیمت های اجناس با خبر هستند و لوازم شما را به قیمت مناسب می خرند یکی دیگر از مزایای فروش اجناس به سمساری ها مطمئن بودن آنهاست و شما با یک مجموعه طرف هستید نه با اشخاصی که از هویت آنها اطلاعی ندارید

که در اغلب اوقات باعث سو استفاده های بسیاری می شوند.

سمساری زرتشت با سالها تجربه تمامی لوازم منزل و محل کار شما را یکجا در محل خریداری می نماید.جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *