چه وسایلی آنتیک محسوب می‌شوند؟

اگر به وسائل قدیمی و عتیقه علاقه داشته باشد، حتما واژه آنتیک را نیز تا به حال شنیده‌اید. واژه آنتیک به معنای اشیایی قدیمی است که با وجود عمر بالا از ارزش مادی و معنوی بسیاری برخوردار هستند. ظاهر منحصر به فرد، کیفیت ساخت، ارزش مادی بالا و کمیاب بودن از جمله ویژیگی‌های خاص وسایل آنتیک است که موجب محبوبیت آن‌ها در بین افراد مختلف شده است.

امروزه بازار وسائل آنتیک مملو از یادگارهایی مربوط به بیش از 100 سال گذشته است که اغلب توسط علاقه‌مندان به این دست از وسائل خریده می‌شوند. با این حال ممکن است عده‌ای از دوستداران این اشیا، اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌های وسایل آنتیک نداشته باشند؛ از این رو در این مطلب از سایت سمساری زرتشت به معرفی انواع وسایل آنتیک و کاربرد آن‌ها پرداخته‌ایم.

 

اجناس آنتیک چیست؟

وسایل قدیمی یا آنتیک همگی یادآور روزهای قدیم و خاطرات نوستالژیک گذشتگانمان هستند، خرید اجناس آنتیک هم می تواند ما را به زمان گذشته ببرد و حال خوشی را برایمان خلق کند؛ اما با این وجود ارزش مادی این وسایل را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

برای فروش وسایل آنتیک مهم‌ترین شرط تشخیص ارزمندی آن‌ها است. به همین دلیل اول باید ببینیم وسایلی که ما داریم در نظر خریداران، آنتیک محسوب می‌شود یا خیر. اگر بخواهیم آنتیک بودن یک وسیله را مشخص کنیم، می‌توان گفت که وسیله هایی که حدودا بین 50 تا 100 سال قدمت دارند در دسته اجناس آنتیک قرار می‌گیرند.

حال تعیین قیمت وسایل آنتیک کاری است که نیاز به بررسی فیزیکی توسط متخصص حرفه‌ای دارد و امری نیست که بتوان به راحتی انجام داد. همچنین توجه داشته باشید که وسایلی که عمری طولانی‌تر در حدود بیش از 300 سال دارند عتیقه به شمار می‌روند وبه منظور نگهداری بهتر و عدم سودجویی برای دلالان بهتر است آن‌ها را به میراث فرهنگی یا سایر مراکز مرتبط سپرد.

معیار تشخیص وسایل آنتیک نیز در عین ساده بودن نیاز به داشتن تخصص در این زمینه دارد؛ اما به طور کلی عواملی مانند رنگ، سبک ساخت، سن و وضعیت کالا، نوع مواد سازنده، سابقه برند تولید‌کننده، خاص بودن کالا و ویژگی‌های ظاهری نقش مهمی در تعیین اصالت و ارزش گذاری وسایل آنتیک دارند.

حال اگر قصد فروش لوازم آنتیک خود را دارید و می‌خواهید بدانید اجناس آنتیک چیست؛ در ادامه چند وسیله خاص را که بازار مناسبی برای فروش دارند، معرفی کرده‌ایم.

  • ماشین تایپ
  • تلفن‌های قدیمی
  • گرامافون و صفحه وینیل
  • ظروف نقره
  • ظروف چینی
  • چمدان‌‌ها و صندوق‌های قدیمی
  • ساعت‌های دیواری و رومیزی قدیمی کوکی
  • کتاب
  • شیشه‌های عطر
  • رادیو و ضبط‌صوت‌
  • دوربین‌ عکاسی
  • سماور
  • زیورآلات نقره
  • روزنامه‌ها و مجلات قدیمی
  • آینه و شمعدان
  • گلدان و وسائل دکوری
  • تابلو و مجسمه
  • گلیم و فرش
  • وسایل چوبی مانند میز و صندلی

 

فروش وسایل آنتیک

 

کاربرد وسایل آنتیک

اصلی‌ترین کاربرد وسایل آنتیک به کار گرفتن آن‌ها در دکوراسیون منزل یا محل کار است. لوازم دکوری آنتیک طرفداران خاص خود را دارد که گاهی اوقات به دنبال جمع آوری کلکسیونی از این مدل اشیا هستند. استفاده از لوازم آنتیک در دکوراسیون رنگ و لعاب خاصی به منزل می‌بخشد و ظاهر خانه‌تان را خاص‌تر می‌کند.

به طور مثال اگر کنسولی در خانه دارید و نمی‌دانید چه وسیله‌ دکوری بر روی آن قرار دهید، استفاده از یک گلدان یا مجسمه آنتیک مطابق با رنگ و تزیینات منزل جلوه منحصر به فردی به کنسول شما خواهد داد. همچنین استفاده از یک وسیله چوبی آنتیک مانند میز پذیرایی نیز روح و نشاط خاصی را در فضای منزلتان ایجاد می‌کند.

در استفاده از وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل بهتر است افراط نداشته باشید چرا که استفاده معدود از این وسایل هم جلوه و زیبایی آن‌ها را حفظ می‌کند و هم باعث می‌شود تا ظاهر خانه همانند سمساری دیده نشود.

خرید وسایل آنتیک کاربردهای دیگری نیز دارد. به طور مثال افرادی که علاقه به جمع‌آوری کلکسیون‌های خاص مانند انواع تمبر، ساعت یا مجسمه را دارند، از خریداران دائمی وسایل آنتیک هستند. البته این دسته از افراد ممکن است هرنوع وسیله آنتیکی را خریداری نکنند و به دنبال نمونه‌های خاص باشند؛ به همین دلیل اگر به دنبال راهی سریع جهت فروش لوازم آنتیک خود هستید، مراجعه به سمساری‌هایی معتبر مانند سمساری زرتشت بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

 

فروش وسایل آنتیک

 

خرید و فروش اجناس آنتیک در تهران

روند خرید و فروش لوازم آنتیک در ایران متاسفانه مسیر مشخصی ندارد، از این رو بسیاری از افراد سودجو با کسب اعتماد خریداران و ارائه قیمت‌های ناعادلانه سعی در به دست آوردن وسایل با ارزش آن‌ها دارند. یکی از راه‌های خرید و فروش وسایل آنتیک، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است.

سمساری زرتشت یکی از معتبرترین مراکز خرید و فروش لوازم آنتیک در تهران است که با سابقه طولانی در این کار، شما را در امر قیمت‌گذاری اناوع لوازم آنتیک یاری می‌کند. مراحل کار در این سمساری به شرح زیر است:

  1. مستندسازی از اطلاعاتی مانند تاریخچه، زمان تولید و ویژگی‌ها ظاهری وسیله
  2. ارائه قیمت پیشنهادی با توجه به ویژگی‌های کالا
  3. توافق دو طرفه بر سر قیمت و سایر مسائل
  4. انجام تبادل و پرداخت هزینه به فروشنده در زمان فروش

با توجه به استانداردهای بالایی که سمساری زرتشت در ارزیابی و ارزش‌گذاری لوازم آنتیک دارد، این مجموعه به دنبال یافتن وسایلی با کیفیت و ارزشمند است. از این رو، فرصتی برای فروشندگان وسایل آنتیک در تهران ایجاد می‌کند تا وسایل خود را با اطمینان و بهترین قیمت ممکن به فروش برسانند.

 

فروش وسایل آنتیک

 

جمع بندی نهایی

وسایل کاربردی آنتیک از جمله اشیایی هستند که به دلیل زیبایی، ارزش تاریخی و معنوی محبوبیت بسیاری در بین افراد مختلف دارند. روند قیمت گذاری و تشخیص آنتیک بودن هر وسیله در بازار ایران کاری دشوار است، از این رو اگر قصد خرید یا فروش وسایل آنتیک را داشته باشید، پیدا کردن خریدار معتبر و منصف می‌تواند به چالشی برای شما تبدیل شود.

ما در این مقاله به اهمیت و ارزش مادی وسایل آنتیک پرداختیم و این موضوع را نیز مطرح کردیم که این نوع لوازم می‌توانند به عنوان یک سرمایه‌گذاری نیز در نظر گرفته شوند؛ بنابراین اگر به دنبال کسب سرمایه از این راه هستید و مرجعی معتبر برای فروش پیدا نمی‌کنید، همین حالا با کارشناسان سمساری زرتشت تماس گرفته و با دریافت بهترین قیمت، وسایل آنتیک خود را به راحتی به فروش برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *