تمیز کردن ظروف نقره

درباره تمیز کردن ظروف نقره

نحوه تمیز کردن ظروف نقره

نحوه تمیز کردن ظروف نقره یکی از سوالاتی است که از گذشته تا به امروز مطرح بوده و برای افرادی که از ظروف نقره استفاده می کنند، یک چالش محسوب می شود.

امروزه محصولات مختلفی برای تمیز کردن ظروف نقره در بازار وجود دارد. اما اگر به آن ها اطمینان ندارید و ترس از آن دارید که به سطوح نقره شما آسیبی وارد شود، می توانید این مطلب را تا انتها دنبال کنید و با روش های مختلف براق کردن ظروف نقره آشنا شوید.

معرفی روش های تمیز کردن ظروف نقره

همان طور که پیش تر گفته شد، روش های مختلفی برای تمیز کردن ظروف نقره وجود دارد. در ادامه روش هایی را برای شما مطرح خواهیم نمود که با استفاده از لوازم و موادی که در خانه دارید، امکان پذیر هستند.

تمیز کردن ظروف نقره

معرفی روش های تمیز کردن ظروف نقره

شما با استفاده از این روش ها، می توانید ظاهر ظروف نقره را به قدری جلا دهید که در زمان تماس با خریدار ظروف نقره قدیمی، قیمتی مناسب برای آن ها تعیین شود. در ادامه یک به یک این موارد را برای شما به صورت کامل و اصولی شرح می دهیم.

خمیر دندان تمیز کننده ای برای ظروف نقره

خمیر دندان در تمیز کردن ظروف نقره، نقش موثر و فوق العاده ای دارد. حتی اگر نقره جات قدیمی و با لکه های ماندگار باشند! بهتر است برای استفاده از این روش نظافت ظروف نقره از خمیر دندان های ژله ای و یا دو رنگ استفاده نکنید.

حال یک پارچه نرم را بردارید، خمیر دندان را بر روی آن بزنید و به آرامی بر روی ظروف نقره مالش دهید. هنگامی که لکه ها به خوبی محو و پاک شدند، ظروف را با آب شست و شو دهید و با حوله خشک نمایید.

استفاده از محلول جوش شیرین و نمک و سرکه

یک کاسه را با فویل آلومینیومی بپوشانید، به طوری که تمام سطح داخل آن را پر کند. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین، یک قاشق غذا خوری نمک و نصف لیوان سرکه سفید را داخل آن بریزید و سپس آن ها را مخلوط کنید. سپس آب در حال جوش را به آن اضافه کنید.

ظروف نقره قدیمی را برای مدت چند دقیقه داخل این کاسه قرار دهید. پس از چند دقیقه با بیرون آوردن ظروف نقره متوجه خواهید شد که تمامی لکه ها و کثیفی ها محو شده اند. حال باید با یک دستمال، آن ها را به خوبی برق بی اندازید.

توجه داشته باشید که نباید ظروف نقره را برای مدتی طولانی در این محلول قرار دهید. چرا که باعث ایجاد خوردگی بر روی سطح ظروف نقره می شود.

ژل ضد عفونی کننده دست برای تمیز کردن ظروف نقره

ژل آنتی باکتریال ضد عفونی کننده دست، یک جلا دهنده مقرون به صرفه و فوق العاده تاثیر گذار برای ظروف نقره می باشد. به منظور تمیز کردن نقره های سیاه شده، از این ژل بر روی پارچه نرمی بریزید و سپس ظروف را با آن تمیز کنید.

استفاده از پودر لباسشویی برای شستن ظروف نقره

داخل یک کاسه متوسط را با فویل ببندید و آن را از آب جوش پر کنید. سپس یک قاشق غذا خوری پودر ماشین لباسشویی را داخل آب بریزید و آن را حل کنید.

ظروف نقره خود را به مدت یک دقیقه در آن قرار دهید تا به طور کامل سفید شوند. سپس باید ظروف شسته و به طور کامل خشک شوند.

نکاتی در مورد نگهداری از ظروف نقره

توجه داشته باشید که فلز نقره مانند فلز طلا در دسته فلزات گران بها قرار می گیرد. از این رو می توان با خرید ظروف نقره، سرمایه گذاری نمود. چرا که پس از مدتی می توان آن ها را با قیمت روز نقره به فروش رساند. از این رو اگر تصمیم دارید با خریدار ظروف نقره قدیمی تماس بگیرید، باید نکاتی را در جهت نگهداری از ظروف نقره مد نظر قرار دهید تا قیمت منصفانه و عادلانه ای برای آن ها تعیین شود.

در ادامه به صورت کامل نکاتی را در مورد نگهداری از ظروف نقره برای شما شرح داده ایم که بدون تردید با رعایت آن ها می توانید در زمان تماس با خریدار ظروف نقره دست دوم، قیمت چشم گیری را برای آن ها تعیین کنید.

تمیز کردن ظروف نقره

نکاتی در مورد نگهداری و تمیز کردن ظروف نقره

  • از قرار دادن ظروف نقره قدیمی درک نار اجسام تیز و برنده مانند کارد و چاقو و چنگال به شدن خودداری کنید.
  • نقره فلزی نرم بوده و به مرور زمان این اجسام به آن آسیب وارد خواهند کرد.
  • تا جایی که امکان دارد ظروف نقره را با دست شست و شو دهید و از قرار دادن آن ها داخل ماشین ظرفشویی اجتناب کنید.
  • برای زدودن گرد و غبار از روی ظروف نقره می توانید از یک برس نرم و یا یک پارچه پنبه ای استفاده کنید.
  • حتما به صورت دوره ای برای غبار روبی ظروف نقره تقدام کنید. چرا که به مرور باعث ایجاد خراش بر روی سطح ظروف نقره می شوند.
  • از قرار دادن ظروف نقره به مدت طولانی در داخل آب خودداری کنید.
  • باید پس از شستن ظروف نقره، آن ها را فورا با یک دستمال نرم و حوله ای خشک کنید.
  • اسید ها از جمله عواملی هستند که باعث سیاه شدن سطح ظروف نقره می شوند و به مرور زمان باعث از بین رفتن آن ها می گردند. به همین دلیل از میل نمودن غذا های اسیدی در ظروف نقره به شدت خودداری کنید.
  • در صورت سرو غذا های اسیدی در ظروف نقره، برای غذا هایی مانند سس، خردل و تخم مرغ، آن ها را سریعا با صابون و آب گرم شسته و خشک نمایید.

نحوه تماس با خریدار ظروف نقره دست دوم

حال که به خوبی با نحوه تمیز کردن ظروف نقره آشنا شدید و قصد فروش آن ها را دارید، بهتر است بدانید که سمساری زرتشت به عنوان بهترین خریدار ظروف نقره کار کرده در سطح شهر تهران شناخته می شود و با قیمت گذاری منصفانه و عادلانه از متضرر شدن شما جلوگیری می کند.

این سمساری با داشتن کارشناسان کار بلد و زبده در امر خرید و فروش ظروف نقره کار کرده، ظروف نقره قدیمی، ظروف نقره دست دوم و… ظروف شما را با قیمت روز نقره خریداری کرده و تمامی هزینه آن را در لحظه به شما پرداخت می کند.

تمیز کردن ظروف نقره

راهنمای تمیز کردن ظروف نقره

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر از خدمات سمساری آنلاین زرتشت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. توجه داشته باشید که قیمت ظروف نقره باید به روز محاسبه شوند. چرا که قیمت نقره همانند قیمت طلا هر روز دچار نوسان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *